כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מה בין טיוואן לאלעד? תשאלו את השגריר

שגריר טיוואן ביקר בעיר אלעד - ויצא נפעם • הוא הביע את התפעלותו מהאברכים הממיתים עצמם באוהל התורה ו"מהחינוך הטהור והכבוד שיש לילדים כלפי מבוגרים"

שגריר טיוואן בביקורו באלעד . צילומים: אליהו קובין
שגריר טיוואן בביקורו באלעד . צילומים: אליהו קובין



הבוקר (ה') ביקרו בעיר אלעד שגריר טיוואן בישראל, מר ליאנג' ג'ן צאנג' וצוות השגרירות.

אל השגריר נלוו מר ליאור שחר עוזר שר הפנים ודוד שטרית מנהל לשכת השר שאף יזמו את הביקור באלעד.

קדם לביקור מחווה שכלל ביטול הצורך בויזה, מהלך אותו יזם השר ישי.

את פני השגריר קידם ראש העיר יצחק עידן בכניסה לאלעד ומנכ"ל העירייה הרב יחזקאל חנונו .

הפמליה המשיכה משם לחברת ההיטק טרוויס הממוקמת באלעד שם ליווה את הפמליה חבר המועצה ואחראי מפת"ח באלעד פנחס גרוס.

בין המקומות בהם ביקרה הפמליה: חברת ההיטק טרוויס שם הסביר חבר המועצה ואחראי מפת"ח בעיר פנחס גרוס על תעסוקת נשים בציבור החרדי, חברות התעסוקה aig ופלאפון, ובתי הספר עמיעד ודרך המלך שבנשיאות המרא דאתרא.

בממ"ד עמיעד סקרו השגריר וראש העיר את התערוכות שהכינו תלמידי בית הספר בנושא מחזור ותפוקת חשמל. השגריר ציין שנושא המחזור נוגע מאוד לליבו וגם בטיוואן נותנים לנושא זה משנה תוקף.

במהלך הביקור סיירה הפמליה במשרדי מערך הכשרות העולמית ok שם סקר מנכ"ל ok הרב אהרון חסקל את המוצרים אותם מייבאים מהמזרח הרחוק וכן הסביר לשגריר מהי כשרות ומדוע היא כה חשובה לעם היהודי.

חינוך טהור

הביקור נחתם בארוחת צהריים חגיגית בלשכת ראש העיר הרב עידן.

"יש תל אביב, יש שנגחאי ויש אלעד", אמר השגריר, וסיפר כי הוא מתפעל "מהחינוך הטהור והכבוד שיש לילדים כלפי מבוגרים". הוא אף הוסיף שבמהלך הסיור הבין מראש העיר עידן שבשעה שהנשים עובדות הבעלים לומדים תורה בכוללים הרבים שפזורים בעיר וכך שומרים על ערכי משפחה שילוב של רוחניות וגשמיות. השגריר אף הביע את התפעלותו מגודלה של משפחה חרדית ממוצעת, דבר שאין לו אח ורע בטייוואן שם משפחה גדולה היא משפחה עם שני ילדים.

ראש העיר בירך בדבריו את השגריר ואמר לו כי החינוך שאותו ראה הוא חינוך נרכש מספר הספרים של העם היהודי, התורה הקדושה שם מותווה לנו דרך של חינוך סובלנות וכיבוד הורים.

לפני פרידה העניק ראש העיר לשגריר חנוכייה וציין בדבריו שחנוכה הוא סמל ניצחון האור על החושך סמל של אחדות ויהי רצון שביקור זה הווה התחלה והמשך של שיתוף הפעולה בינינו.

השגריר, מצידו, העניק לראש העיר בקבוק יין שעליו מוטבעת מדבקה המציינת את ביטול הצורך בויזה במעבר בין ישראל לטיוואן דבר שהקל מאד על אנשי העסקים העוסקים בסחר בין המדינות.



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}