כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

המחשב ב'באגים': מוזס הורה להעביר מקדמה לישיבות

במערכת הדיווח החדשה במשרד החינוך התגלו באגים המעכבים דיווחים • מנהלים 'הזעיקו' את סגן שר החינוך שהשיג פיתרון: למוסדות יועברו 80% מתשלום נובמבר

מוזס. צילום: ארכיון
מוזס. צילום: ארכיון

מערכת הדיווח החדשה שהוכנסה למשרד החינוך גורמת לאחרונה לא מעט כאב ראש למנהלי המוסדות. מדובר במהפכה ממוחשבת במשרדי הממשלה, שבמסגרתה הוחלפה בתחילת שנה"ל תשע"ב מערכת דיווח התלמידים באגף מוסדות תורניים למערכת חדשה - 'מערכת תלמוד', שהורצה בד בבד יחד עם מערכת 'תים' המיושנת.

בדומה לכל קליטה של מערכת חדשה זוהו במערכת באגים ותקלות שגרמו לעיכובים בדיווח מצבת התלמידים ובהעברת התשלומים לחשבונות המוסדות. המנהלים 'הזעיקו' את סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, שהחל לטפל בנושא.

בפגישה שנערכה בינו לבין מנהל אגף בכיר במוסדות תורניים במשרד החינוך, עמוס צייאדה, ביקש מוזס להעביר את תשלום דצמבר למוסדות תורה בגובה של 80 אחוז מהתשלום השוטף, וזאת, למרות התקלות.

צייאדה נענה לפנייה והיתרות יועברו כבר בימים הקרובים. התשלום החלקי נובע מכך שלא מדובר עדיין במספרים סופיים, לכן יועבר תשלום בשיעור של 80% ביחס לתשלום ששולם בחודש נובמבר 2011 (דיווחי אוקטובר 2011) לכל מוסד.

בתוך מספר ימים, עם סיום עיבוד הנתונים והטיפול בפניות המוסדות, תועבר היתרה. לחילופין, מוסדות אשר יתברר כי קיבלו תשלום ביתר, יידרשו להשיבו.

בלשכתו של סגן השר פונים למנהלי מוסדות הנתקלים בקשיים בתפעול המערכת החדשה לפנות אל אגף בכיר במוסדות תורניים, על מנת לתאם מועד לקבלת הדרכה אישית בתפעול המערכת החדשה.

ביום ראשון תבוצע ההוראה באופן טכני, כך שהכסף יהיה בחשבון המוסדות בסביבות יום שלישי.

שלמה ברילנט מ'איגוד הישיבות' בירך על הצעד החשוב. "אנחנו מברכים את סגן שר החינוך מוזס על ההישג שבעקבותיו יועבר הכסף לישיבות, ואת שר החינוך סער על הגיבוי שנתן למהלך", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}