כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חוסל המחבל שתכנן את הפיגוע באילת ב-2007

רמת הכוננות הועלתה במרחבי נגב ולכיש בעקבות תקיפה שביצע חיל האויר ברצועת עזה • דובר ועדות ההתנגדות העממית מאיים: ״התגובה על הפשע הזה - חובה על כל מוסלמי"

פיגוע. צילום ארכיון
פיגוע. צילום ארכיון

בשעות הצהריים תקפו כלי טיס של חיל האוויר הישראלי רכב שנסע ליד גן ציבורי ברצועת עזה ובו חמישה פעילי טרור.

על פי דיווחי כלי תקשורת פלסטינים, שני בני אדם נהרגו, אחד נפצע באורח אנוש, ועוד 5 פצועים באורח בינוני עד קשה.

בעקבות כך רמת הכוננות הועלתה במרחבי נגב ולכיש.

מדובר צה"ל נמסר כי בפעילות משותפת לצה"ל ושירות הביטחון הכללי, תקף חיל-האוויר מחבל מחולייה של ארגון הטרור גדודי חללי אל אקצה ופעיל נוסף בצפון רצועת עזה. חולייה אשר עסקה בהכנות לביצוע פיגועי טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון, דרך מרחב הגבול המערבי.

אחד הפעילים שנהרג בתקיפה הוא עצאם צובחי איסמאיל בטש, יליד 1968, תושב העיר עזה, פעיל בכיר בגדודי חללי אל אקצא מתשתית "צבא המאמינים". במסגרת זו הניע את הפיגוע, שילח את המפגעים וניהל את ציר הפיגוע.

מדובר במחבל שהיה מעורב בפיגועים במסגרתם הוחדרו מפגעים מרצועת עזה לסיני ומשם לאזור אילת לצורך מימוש פיגוע. בינואר 2007, שילח את המפגע בפיגוע ההתאבדות באילת, במהלכו נהרגו שלושה אזרחים ישראלים.

במהלך השנים האחרונות, היה מעורב בניסיונות פיגוע נוספים ששובשו וסוכלו טרם מימושם, במסגרתם הוכנסו מפגעים ואמצעי לחימה לשטח ישראל.

דובר ועדות ההתנגדות העממית, אבו עטאיא, קרא בעקבות התקיפה הצה"לית לזרועות הצבאיים של הפלגים הפלסטינים להגיב על חיסול שני הפעילים בעזה.

אבו עטאיא הזהיר את הלוחמים ״היו בכוננות גבוהה והיזהרו מאוד".

״הפלגים יתחשבנו עם הכיבוש על כל טיפת דם פלסטיני״, אמר אבו עטאיא והוסיף: ״התגובה על הפשע הזה היא חובה על כל מוסלמי, וכל איחור עשוי לעלות להתנגדות בחיסולים חדשים״.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}