כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

צו סגירה לגשר המוגרבים: סכנה לכותל

בקרן למורשת הכותל התקבלה דרישה חד-משמעית בכתב של מהנדס העיר, שלמה אשכול, לסגור את הגשר • מה מקור הסכנה ומי יורשה לעלות בו - למרות האיסור?

צו סגירה לגשר המוגרבים: סכנה לכותל



מהנדס העיר ירושלים, האדריכל שלמה אשכול הודיע כי בכוונתו להוציא צו המורה על סגירה מיידית של מעלה המוגרבים ואיסור שימוש בו.

לדבריו, המבנה מסוכן לציבור בשל העובדה שהוא דליק וסכנת התמוטטות.

במכתב שהעביר המהנדס להנהלת הקרן למורשת הכותל, נכתב: "מתוקף סמכותי לפי סעיף 6(א) לחוק העזר ועל יסוד חוות הדעת האמורות ולאחר בדיקת המבנה הריני קובע כי יש במבנה משום סכנה מיידית למחזיקים, לציבור ולנכסים הסמוכים הנובעת בין היתר מסכנת דליקה והתמוטטות. לפיכך בכוונתי ליתן צו לסגור מיד את המבנה ולא להרשות בו כל שימוש".

לקרן למורשת הכותל ניתנו שבעה ימים להגיש את השגותיה על הוראתו של מהנדס העיר.



מי יורשה לעלות?

הפנייה הראשונה לקרן למורשת הכותל נעשתה לפני למעלה מחודש, אז דרש מהנדס העיר לפרק את המעלה הזמני בתוך 30 יום ולבנות אותו מחדש באופן שלא יסכן חיי אדם.

על פי ההערכה, משתמשים בגשר מאות בני אדם ביום, בהם תיירים וכוחות ביטחון.

על פי אשכול, מצבו הרעוע של המעלה והסיכון בהתלקחותו עלולים לגבות מחיר גבוה בחיי אדם. המעלה עלול לקרוס על רחבת הכותל ולפגוע במתפללות בעזרת נשים ושריפה עשויה לגרום לנזק קשה לכותל המערבי ואף להתפשטות האש להר הבית.

עיריית ירושלים פעלה יחד עם הקרן למורשת הכותל ורשות העתיקות ונתנה בראשית 2011 היתר בניה להקמת מעלה קבוע, תקין ובטיחותי שיוצב בדיוק באותו מקום בו עמד – מאז ומתמיד – מעלה המוגרבים הישן שקרס בחורף 2004.

מהנדס העיר הדגיש בהודעתו כי הסגירה הינה מוחלטת, למעט כוחות ביטחון מצומצמים שיורשו לעשות בגשר הרעוע שימוש מוגבל במקרים דחופים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}