כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ללום הגיש עתירה לבג"צ • ומה גילו חוקרים פרטיים?

עו"ד יואב ללום הגיש לבית המשפט עתירה נגד משרד החינוך ורשויות מקומיות חרדיות - ופרץ בבכי • העתירה הוגשה בגין אפליית בנות ספרדיות בסמינרים על רקע גזעני

יואב ללום. צילום: קובי הר צבי
יואב ללום. צילום: קובי הר צבי



פרשת אפליית הבנות בסמינרים מסרבת לרדת מסדר היום התקשורתי.

הבוקר, בשעה 11, הגיע עו"ד יואב ללום, יו"ר תנועת "נוער כהלכה", אל פתחו של בית המשפט העליון כשבידו עתירה נגד משרד החינוך והעיריות החרדיות המאפשרים, לדבריו, את המשך תופעת האפליה בקבלת בנות לסמינרים, על רקע גזעני.

עוד בנושא:
ההסתבכות של מנהלי הסמינרים • דיווח מיוחד

ללום, שנמצא על בסיס יומיומי בקשר עם הורים ועם תלמידות שנותרו בבית, התקשה לעמוד בפרץ רגשותיו ופרץ בבכי כשהוא עומד אל מול העיתונאים. לדבריו, הבוקר שוחח עם אחת מה'קורבנות', ואולי זה מה שגרם לו לבכות.



ללום הגיע לבית המשפט מצויד בנתונים רבים, חלקם מוכיחים חד משמעית את המשך האפליה.

בין השאר בדקו חוקרים פרטיים שנשכרו על ידי תנועתו את המקרים 'בשטח', כשהם מגלים שמנהלי סמינרים שטענו לבנות ספרדיות כי 'אין מקום', קיבלו כלאחר כבוד בנות אשכנזיות.

כזכור, ניסו בשבועות האחרונים לטעון במשרד החינוך כי השנה לא התגלו מקרים של אפליה וכי הבנות שיושבות בבית עושות זאת בשל העובדה כי אינן מסכימות לשיבוץ שניתן להן בידי ועדות השיבוץ.

לדברי ח"כ אברהם מיכאלי, שסיפר לי על טענה זו ביום שני האחרון, הגשת חוק בנושא רק תעודד את הבנות הללו להתעקש ולעמוד על דעתן. יומיים חלפו, וביום רביעי כבר שמעתי מפיו דברים אחרים, נחרצים הרבה יותר. היה זה לאחר ששמע דברים קשים מפי חברי ועדת הרבנים של ש"ס ואשר מהם עולה כי הנתונים שהוצגו לו במשרד החינוך היו מוטעים.



"אין פתרון אחר מלבד פניה לבג"צ"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנס לעובי הקורה ואתמול (ד') הוחלט בהסכמת שר החינוך גדעון סער לגבש חוזר מנכ"ל חריף, שיכלול גם את פרטי החוקים שהגיש מיכאלי. אלא שללום מתקשה להאמין להבטחות הללו והוא ממשיך להיות נחוש בכך ש"רק בג"ץ יעשה סדר".

גם ח"כ חיים אמסלם, יו"ר תנועת "עם שלם", הצטרף לדעתו ואמר כי "מסתבר שבעניין האפליה במוסדות החינוך החרדים, אין פתרון אחר מלבד פניה לבג"צ".

לדבריו, "משרד החינוך עושה יד אחת יחד עם מנהלי בתי הספר ועם המפלגות החרדיות להשתקת הבעיה ולהנצחת האפליה. מפלגת ש"ס שהוקמה כדי לעקור את התופעה הזו מהשורש, לא עושה דבר מלבד לפזר ספינים על הצעות חוק שהיא עומדת להגיש. בפועל, ראשיה מפחדים שמא יוציאו את ילדיהם ממוסדות החינוך המפלים, שמשום מה נחשבים ליוקרתיים.

"ש"ס מתהדרת בציות מוחלט לרב עובדיה יוסף, אך כמעט כל ראשיה ממרים את הוראתו המפורשת להוציא את ילדיהם מהמוסדות המפלים. האפליה שמנהיג ראש עיירית בית שמש, נציג ש"ס, כלפי ילדים ממוצא אתיופי, מראה על אימוץ השיטה דוקא על ידי מי שנפגעו ממנה. על ראש הממשלה ושר החינוך לזנוח כל שיקול אחר ולמגר את התופעה המבישה הזו אחת ולתמיד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}