כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הרכבת הקלה תגביר את תדירותה עם הוספת פקחים

תקלות טכניות שטרם נפתרו מחייבות הצבת פקחים במרכז השליטה

  • י"ב כסלו התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

צוות הבטיחות הבינ"ל המפקח על הרכבת הקלה בירושלים, ISA, הורה למפעילת הרכבת סיטי פס להציב פקחים נוספים במרכז השליטה והבקרה בטרם יאשר את הגדלת תדירות הרכבות. הצוות ביקר בישראל לאחרונה בישראל ובחן האם נפתרו תקלות הבטיחות בהפעלת הרכבת, שלא אפשרו את הגדלת התדירות עד כה.

הדבר מתרחש כשבוע לאחר שהנסיעה ברכבת הפכה להיות כרוכה בתשלום, וכמעט שנתיים לאחר תחילת נסיעות ההרצה. התקלות הטכניות שלא נפתרו הן במערכת הקשר והאיתור הלוויני של הרכבות, שבעבר גרמו לכך שרכבות "נעלמו" משליטת מרכז הבקרה ומיקומן לא היה ידוע.

כעת, בכפוף להצבת הפקחים הנוספים, סיטי פס תוכל להפעיל 18 רכבות על תוואי המסילה במקום 14 כיום, והתדירות צפויה להשתפר. בסופו של דבר, צפויות לפעול על הקו 21 רכבות.

בימים הקרובים יציג צוות תוכנית אב לתחבורה בי-ם, אשר תכנן ומפקח על הפרויקט, את תוכניות ההערכות לתגבור צי הרכבות הקלות בפני מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, כדי לקבל את אישורו הסופי להגדלת מס' רכבות ולשיפור שירות הרכבת הקלה לציבור הנוסעים.

מסיטי פס נמסר: "מדובר בבשורה שתביא להגברת התדירות ברכבת הקלה. הודעת משרד התחבורה היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שהמאמצים של סיטי פס נשאו פרי, וכי הדבר איפשר להגדיל את מספר הרכבות הנוסעות בקו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}