כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תביעה ייצוגית: 200 מיליון שקל נגד ביטוח ישיר

התובעים מאשימים את החברה כי חידשה להם את פוליסת הביטוח מבלי שביקשו בשיטת מצליח

  • י"ב כסלו התשע"ב
תביעה ייצוגית: 200 מיליון שקל נגד ביטוח ישיר

"מעשה בסועד המגלה בחשבון המוגש לו חיוב בגין מנה בשם מצליח. לשאלתו מה היא המנה עונה המלצר כי לפעמים זה מצליח" - כך נפתחה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת הביטוח איי.די.איי. על סך 200 מיליון שקל שהוגשה היום (ד') בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה.

התובעים אושרת שמעון ועפר פירט סיפרו כי לולא היה מגלה פירט שחברת הביטוח איי.די.איי. (הידועה במותג ביטוח ישיר ותשעה מיליון) גבתה ממנו אלפי שקלים על ביטוח רכב שאינו נמצא בבעלותו, התביעה לא היתה מגיעה לבית המשפט.

לאחר שדרש פירט את השבת הכסף, החזירה לו איי.די.איי. את כל הסכום ללא הסבר לסיבה בגינה גבתה אותו מלכתחילה וללא הפרשי הצמדה וריבית.זאת אינה הפעם היחידה בה חידשה החברה פוליסה ללא בקשה מצד הלקוח.

שמעון מצאה כי הביטוח לשני כלי רכב שונים ברשותה חודשו ללא בקשתה. לאור מספר מקרים נוספים אותם מצאו התובעים נטען בכתב התביעה כי חברת הביטוח נוהגת בשיטת מצליח ומחדשת פוליסות על פי שיקול דעתה ומבלי שהלקוחות התקשרו עימה בחוזה, ואף אינם יודעים על חידוש הפוליסה שכן החברה אינה מיידעת אותם.

את הסיבה לאי תשומת לב הלקוחות לגבייה שנעשית שלא כדין, תולים התובעים בכך כי איי.די.איי. מחלקת על דעת עצמה באופן חד צדדי את התשלום למספר תשלומים חודשיים דומים לסכום אותו שילם הלקוח לפני החידוש.

אצבע נוספת אותה מפנים כלפי חברת הביטוח הינה לגבי כך שהיא פועלת למניעת אינטראקציה עם הלקוחות לקראת תום תקופת החוזה וזאת על מנת למנוע תהליך צרכני של משא ומתן על תנאי הפוליסה, מתוך ידיעה כי לאחר שנגבה כבר התשלום מהבנק יעדיפו המבטוחים להשלים עם חידוש הפוליסה אם בכלל שמו לב לכך.

עמית סנדיק, דוברת איי.די.איי חברה לביטוח מסרה שתביעה כזו לא הומצאה לחברה ולכן לא ניתן להתייחס אליה. בנוסף מסרה סנדיק כי אם וכאשר תומצא התביעה נלמד אותה ונתייחס אליה בערכאות המשפטיות הרלוונטיות. התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני שעפר פירט הוא אחד משותפיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}