כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רשות המסים מעריכה: חברות רבות יחלקו דיווידנדים החודש - כדי להקדים את העלאת המס עליהם

בעקבות ועדת טרכטנברג, ב-1 בינואר תיכנס לתוקפה העלאת המס על דיווידנדים מ-20% ל-25%

  • י"ב כסלו התשע"ב
רשות המסים מעריכה: חברות רבות יחלקו דיווידנדים החודש - כדי להקדים את העלאת המס עליהם

ברשות המסים מעריכים כי חברות רבות במשק יבחרו להקדים למשוך רווחים (לחלק דיווידנדים) במהלך החודש הקרוב - לפני שבאחד בינואר תיכנס לתוקפה העלאת המס על דיווידנדים. המס אמור לעלות, בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג, מ-20% ל-25%. לבעל מניות מהותי מדובר בעלייה מ-25% ל-30%. המס החדש יחול על החברות החל מתחילת 2012.

העלאת המס על הדיווידנד ב-5% נחשבת משמעותית מאד - מדובר בייקור המס בכ-20%. ככל הידוע, משרדי רואי החשבון הגדולים החלו אתמול להוציא הנחיות לחברות להקדים ולמשוך רווחים כבר החודש, בטרם יעלה המס.

למעשה, ההערכה היא כי חברות רבות ינקטו בתכנון מס - יכריזו על משיכת הרווח, ישלמו את המס המופחת (20%) בגינו, אבל לא ימשכו את הרווחים בפועל מהחברה, אלא ישאירו אותם בסעיף עודפים. זאת עד למועד שבו יהיה להם צורך ממשי במשיכת הרווח.

מסוף אוגוסט ועד עתה הודיעו 117 חברות הנסחרות בתל אביב על חלוקה של כ-10 מיליארד שקל דיווידנדים לבעלי המניות. דוגמה לכך ניתן לראות בחברת קרסו, שמיהרה לחלק 30 מיליון שקל לבעלי המניות לאחר שהונפקה רק ביוני, ובידיה 78 מיליון שקל של רווחים ראויים לחלוקה. מנכ"ל החברה, איציק וייס, מסביר: "רצינו למקסם את התשואה לבעלי המניות ולכן כבר עתה חילקנו את הדיווידנד למשקיעים".

לדברי עו"ד ענת טנא, שותפה מנהלת של משרד אלתר ושות', הקדמת החלוקה אינה הפתרון היצירתי היחיד. דרך נוספת היא הקמת חברות בבעלות בעלי השליטה והעברת הדיווידנדים אליהם כך, ודחיית המס עד ליום שיבקשו לקבל אותו לכיסם הפרטי, שכן בין חברות בישראל, תחת תנאים מסוימים, יש פטור ממס על דיווידנד.

ברשות המסים מעריכים כי המדינה תיהנה החודש מהכנסות מוגדלות בגין מיסוי דיווידנדים - אבל התקשו להעריך את היקף הגידול הצפוי במסים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}