כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

קבלו את המחאה הבאה: גל צווי עיקול...לבנקים

למעלה מ-2,000 איש הצטרפו בימים האחרונים לדף פייסבוק הקורא להלחם במחירי המשכנתאות של הבנקים • ביום ראשון, החל מ-9 בערב יודבקו צווי עיקול על הבנקים

קבלו את המחאה הבאה: גל צווי עיקול...לבנקים
בנק דיסקונט צילום: יעקב נחומי



המחאה ההבאה כבר כאן: למעלה מ-2,000 איש הצטרפו בימים האחרונים לדף פייסבוק הקורא...להלחם במחירי המשכנתאות של הבנקים.

מארגני המחאה מסבירים שגל המחאות ששטף את המדינה בחודשים האחרונים, התחיל מרצון פשוט למצוא דירה בישראל. במרוצת הזמן המחאה פרשה כנפיים אל אפיקים נוספים, בהם: מחאת האימהות, הקוטג', יוקר המחייה ועוד. כעת, החליטה קבוצת פעילים חברתיים לחזור אל המקורות ולצאת נגד מחירי המשכנתאות של הבנקים, במאבק להבטיח שכל אזרח בישראל יוכל לרכוש לעצמו דירה.

במהלך השבועות האחרונים נוצר מצב לפיו מכרזים שהוציא משרד הבינוי והשיכון הושבו כלאחר כבוד לאחר שהניגשים למכרזים לא הצליחו לגייס את הכסף וסורבו מצד הבנקים.

מארגני המחאה מאשימים גם את יועצי המשכנתאות של הבנקים. "נוצר מצב בו יועצי המשכנתאות של הבנקים אינם משמשים כיועצים, אלא כסוכני מכירות של הבנק. המשכנתא המוצעת בבנק לאזרח אינה ניתנת בהתאם לצרכיו של הלקוח, אלא בהתאם לאינטרס של הבנק", הם טוענים.

"נשבר כבר מהמשכנתא – בואו נדפוק את הבנקים חזרה – חרם צרכנים", כך כתבו בדף הפייסבוק.

השלב הבא יתקיים ביום ראשון, החל מהשעה 9 בערב: תחת הכותרת "ליל עיקול הבנקים", ייצאו משתתפי המחאה אל הבנקים הסמוכים למקום מגוריהם ויתלו על דלתותיהם צווי עיקול...

בצווי העיקול נכתב: "הרינו להודיע כי הבנק מעוקל עקב אי עמידה בתשלומי משכנתא, במסלול 'פראיירים לא מתים' זהב. מרגע זה המוסד הינו באחריות הח"מ. איסוף חפצי ערך מהמבנה לצורך מכירה פומבית יתקיים בקרוב".

"לרשות החייבים עומדים 30 שניות לצורך ערעור על ההחלטה", מסיימים ה'מוחים' וחותמים בשם "הרשות לגביית משכנתאות".

יואב גוטרייך, ממובילי המאבק נגד המשכנתאות, מסביר: "הימים האחרונים הינם ימי התפכחות חברתית גם מהבנקים ומעושק המשכנתאות. הנתונים האחרונים שפורסמו הראו על ירידה דרמטית בהיקפיי המשכנתא שהציבור לוקח, והדבר לא בכדי. הבנקים הפכו את המשכנתאות למחלבה של הזוגות הצעירים במדינה. אנו יוצאים במאבק להורדת המשכנתאות, כך שזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה מבלי להשתעבד לכל החיים. מדובר בפעולה הראשונה שלנו, ואנו מתכוונים להחריף את המאבק ככל שנצטרך. נדאג שאף זוג בישראל לא ייקח משכנתא עד שנתחיל להרגיש שהפסקנו להתחתן עם הבנק כשלקחנו משכנתא".






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}