כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ברננקי מכחיש: "הבנק הפדרלי לא הלווה 7.77 טריליון דולר לבנקים"

יו"ר הבנק הפדרלי תקף את הדיווח של סוכנות בלומברג: "מדובר בטעות מבישה" - והכחיש כי הבנקים הרוויחו 13 מיליארד דולר כתוצאה מהלוואות החירום שהעניק להם

  • י"א כסלו התשע"ב
צלם:topnews.net.nz
צלם:topnews.net.nz

יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי הכחיש אתמול את הדיווחים לפיהם הבנק הלווה לבנקים 7.77 טריליון דולר או יותר במהלך המשבר הפיננסי, ואמר כי הדיווח אינו אלא "טעות מבישה".

בחודש שעבר פירסם המגזין "בלומברג מרקטס" מאמר שבו נטען כי הבנקים בארה"ב הרוויחו כ-13 מיליארד דולר מהעובדה שניצלו את חלון החירום של הבנק הפדרלי, המציע לבנקים ריביות נמוכות מהמוצעות בשוק. פירוט התשלומים אף נשמר בסוד מפני המחוקקים האמריקאיים שהמשיכו להזרים כספים לבנקים. הדיווח עורר סערה וצוטט מיד על ידי העיתונים הגדולים בארה"ב ובעולם.

ברננקי שלח בתגובה לדיווח מכתב למחוקקים שבו כתב כי הסכום והערכות נוספות לסכומים שהלווה הבנק הפדרלי היו "מאוד לא מדויקים". לדבריו, בכל רגע נתון, הלוואות הבנק הפדרלי מתוך תוכנית הנזילות לא עלו על 1.5 טריליון דולר. "המאמרים האלה הכילו מגוון של שגיאות וטעויות מבישות", כתב ברננקי, מבלי לציין במפורש את שמה של בלומברג, במכתב שנשלח לוועדת הבנקאות של הסנאט ולוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים.

בנוסף, דחה ברננקי את הטענות לפיהן ההלוואות היו חשאיות והוסתרו מהקונגרס, והוסיף כי הבנק הפדרלי הודיע על הלוואות החירום ודיווח עליהן לקונגרס ולציבור האמריקאי. "הקונגרס היה מעודכן מאוד לגבי היקף ההלוואות לבנקים הגדולים", אמר.

ברננקי התייחס גם לדיווח כי הבנקים גרפו רווחים בסך 13 מיליארד דולר כתוצאה מניצול ההלוואות. בנקים שקיבלו אשראי מהבנק הפדרלי חויבו בקנסות על הלוואות חירום, אמר. "הריביות שהבנק הפדרלי גבה על תוכנית ההלוואות לא העניקו סובסידיות ללווים", הסביר.

מתיו וינקלר, העורך הראשי של בלומברג, אמר בתגובה כי "בלומברג ניצבת מאחורי הדיווחים שלה". סוכנות הידיעות בלומברג פירסמה תגובה, שבה נתנה נימוק מפורט לכל סעיף שאליו התייחס ברננקי וגיבתה את הדיווח. לטענתו של ברננקי כי הקונגרס היה מעודכן בנוגע להיקף ההלוואות שניתנו לבנקים הגדולים, ענתה בלומברג כי "היות שהבנק הפדרלי לא נקב בשמות הבנקים הלווים, לא ניתן היה לסכם כמה כל אחד מהם קיבל במסגרת התוכניות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}