כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מיתוס או לא: האם מזגנים שותים חשמל?

ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני והדרך היחידה לשרוד את הקיץ הארוך היא באמצעות הפעלת מיזוג. אבל כמה זה עולה לנו ואיך מבוצע החישוב? הנה כל הפרטים

מיתוס או לא: האם מזגנים שותים חשמל?
צילום: יחץ

האקלים בישראל הוא מהחמים בעולם ואפילו בהשוואה למדינות אחרות במזרח התיכון אנחנו נחשבים יוצאי דופן. אזור החוף וגוש דן מתאפיין בלחות גבוהה כמעט לכל אורך השנה, הטמפרטורות מבאר שבע ועד אילת שוברות שיאים על בסיס עונתי וגם באזור הצפון זקוקים לפתרונות מיזוג כמו אוויר לנשימה. הבעיה היחידה היא שכל זה עולה לנו כסף ורובנו אפילו לא מבינים איך מחשבים את המחיר.

קודם כל, צריך להקדים ולומר שהמזגן הוא עדיין פתרון המיזוג היעיל, המשתלם והנוח ביותר. על אף הוצאות גבוהות שעוד נגיע אליהן, מזגנים חדשים נבנים בטכנולוגיה מתקדמת והם מסוגלים להתמודד גם עם עומס חום קיצוני בתוך דקות ספורות בלבד. חוץ מזה, אפשר לחבר את המזגן לשעון שבת כדי להמשיך ליהנות ממנו בסופי שבוע וחגים ואין צורך בשום סוג של ידע טכנולוגי על מנת להפעיל את התכונות השונות.

הספק, צריכה ויעילות אנרגטית

המיתוס שקובע שמזגנים צורכים כמות גבוהה של אנרגיה היה נכון לפני כמה שנים וכיום הוא הרבה פחות רלוונטי. ראשית, כל מכשיר שפועל על חשמל מתאפיין בהספק חשמלי מסוים ולכן צריך לברר מהו ההספק החשמלי של המזגן הרלוונטי. את ההספק החשמלי מודדים ביחידות של ואט והן לרוב מצוינות על האריזה או באתר האינטרנט של היצרן.

שנית, קיים קשר בין הספק המזגן לבין צריכה חשמלית. ההספק מייצג את הכוח של המזגן לבצע עבודות קירור וחימום בזכות אנרגיה חשמלית שמוזנת למכשיר ומגיעה מרשת החשמל הארצית, לכן כל צרכן צריך לדעת מה כמות החשמל שהמזגן צורך. צריכה חשמלית נמדדת ביחידות של זמן ובמונחים של אלפי וואט לשעה, או בקיצור "קוט"ש". הנתון הזה מייצג הכפלה של הספק המזגן במשך הזמן שהוא פועל ובעזרתו ניתן לדעת מהי מידת היעילות האנרגטית.

כך תחסכו כסף בלי לוותר על עוצמת המיזוג

שימוש יעיל במזגן מתחיל בבחירה נכונה של מכשירי חשמל וממשיך עם הרגלים מסוימים כמו כיבוי כאשר יוצאים מהבית, הצללה של חלל הפנים וקביעת טמפרטורה סבירה של 24-25 מעלות מקסימום. בנוסף, רצוי לערב אנשי מקצוע כדי לשמוע על שיקולי המיקום של פתחי האוורור ולברר על אפשרות להחשכת חלונות. כל אלו יגבירו את יעילות המזגן תוך חיסכון בהוצאות.

יעילות אנרגטית גבוהה מאפשרת להשתמש במזגן בלי לצרוך הרבה אנרגיה ולבזבז כסף. היעילות משמעותה ייצור קור בקיץ וחום בחורף וניתן לדעת מהי באמצעות נתונים שאותם היצרן מחויב לספק, כגון דירוג COP, הספק ויחידות יעילות שנעות בין A למזגן יעיל לבין G שהוא הכי פחות יעיל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}