כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

גפני ומקלב דורשים: החזירו לנו את הפיקוח על מחירי החשמל

ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב הניחו הצעת חוק חדשה על שולחן הכנסת לפיו הפיקוח על מחירי החשמל ישוב לידי הכנסת • "הפקידים עושים ככל העולה על רוחם

תחנת הכח חדרה. צילום: יעקב נחומי
תחנת הכח חדרה. צילום: יעקב נחומי

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורי מקלב וח"כ משה גפני – יו"ר ועדת הכספים, הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה המבקשת להחזיר את הפיקוח על תעריפי החשמל לכנסת.

כיום, הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל, היא זו שקובעת את תעריפי החשמל.

בדברי הסבר להצעת החוק כתבו המציעים כי "מכיוון שהחשמל הוא מצרך חיוני ולאור הייקור בשנים האחרונות וזאת ע"י קביעת ועדה ממשלתית, ותפקיד הכנסת היא לפקח על עבודת הממשלה, נראה כי מן הראוי שגם לגבי תעריפי החשמל יהיה פיקוח פרלמנטרי, ע"י ועדת הכספים של הכנסת".

ח"כ מקלב אומר כי "בוועדות הממשלתיות אין ייצוג ממשי לציבור לפיכך יש צורך להביא את ההכרעות בעניין חשוב זה, לוועדות הכנסת, בו יוכלו שליחי הציבור לשמור על האינטרסים של הציבור, הפקידים שקבעו את עליית המחירים, מנותקים מהעם, עליית המחירים לא באה רק בכדי לכסות על העליות המחירים במשק, רוב הייקור בא להגדיל את טווח הרווחים של החברה".

לדברי גפני, "הצעת החוק היא רק חלק ממדיניות כוללת שהממשלה צריכה ליטול על עצמה, והיא החזרת הפיקוח על מוצרי הבסיס".

"המדינה יצאה לגמרי מכל הנושאים הבסיסיים האלו", אמר, וכעת עליה לשוב, להיות מעורבת ולפקח על המוצרים הללו, לא יתכן שהפקידים יעשו ככל העולה על רוחם ונבחרי הציבור לא יוכלו לפעול להפחית את המחירים המופרזים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}