כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

צייאדה מפתיע: מצא פתרון ל'חופשת חנוכה' • בלעדי

יו"ר אגף הישיבות, עמוס צייאדה, מצא פיתרון יצירתי לדרישת משרד המשפטים לבטל את חופשת חנוכה בישיבות • איך הוא עשה זאת? וכיצד הציל 50 שקל בחודש לכל אברך?

עוזר לאברכים ולישיבות. עמוס צייאדה
עוזר לאברכים ולישיבות. עמוס צייאדה



המבוכה ששררה במשרד החינוך עם קבלת ההוראה מאחד מפקידי משרד המשפטים, לפיה יש לבטל בישיבות את ימי החופשה בחג החנוכה, מביאה בימים אלו לפתרון יצירתי עליו 'עלה' יו"ר אגף הישיבות במשרד, עמוס צייאדה.

בימים הקרובים ישגר צייאדה מכתב בנושא למנהלי הישיבות.

עוד בנושא:
משרד המשפטים: לבטל חופשת חנוכה בישיבות

הפתרון מבוסס על העובדה שבחוק טל לא נכתב שהלימודים חייבים להתקיים דווקא במבנה הישיבה. למוסדות חינוך יש אפשרות להוציא את התלמידים לסיורים בשטח, להשתלמויות וכדומה. לפי הפיתרון המוצע, יציאת תלמידי ישיבה לאירוע של הדלקת נרות חנוכה אצל האדמו"ר היא בהחלט סוג של השתלמות. כך גם יציאה של אברכי כולל שלמדו הלכות שחיטה למשחטה, כדי לעמוד מקרוב אחר ביצוע השחיטה בשטח. אפילו טיול הוא סוג של יום לימודים במוסדות חינוך.

במשרד החינוך עדיין מתחבטים בשאלה כמה ימים לאשר למסגרת זו, כשהיעד הוא לפתור על הדרך את כלל הבעיות כמו ל"ג בעומר, חופשת עשרת ימי תשובה הניתנת בישיבות חסידיות ועוד. "פעילות חוץ מוסדית", הוא שם הסעיף המאפשר את הפתרון, המוצג כאן בפרסום ראשוני.

לדברי הרב נתן שטרנהלט, מנהל רשת כוללים ומי שבקי היטב בנעשה במשרד החינוך, הניסיון להציג את צייאדה כמי שרדיפת עולם הישיבות היא בראש דאגותיו, הוא מאוד לא הוגן באשר מדובר בפקיד שעושה הכול כדי שלא לפגוע.

רק לאחרונה התגלה חסר של 50 שקלים לאברך לחודש, בתקציב הכוללים. צייאדה סירב להוריד לכל אברך את הקצבה החודשית, וקיבל החלטה להמשיך ולשלם אותה כפי שהייתה, בסך 918 שקלים.

במכתב ששיגר למנהלי הכוללים, דיווח על החסר והסביר כי אינו רוצה להוריד את הסכום ומעדיף לחכות לחודש האחרון של השנה - ואז למצוא את הפתרון המתאים. בינתיים נודע על כך ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני, וזה הצליח למצוא מקור לכסף החסר. ואל תשאלו מאין. פשוט תסמכו על מוחו היצירתי של גפני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}