כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

דיון דרמטי • מחר יוחלט: 'הזיקית' ישאר במעצר?

למעלה מ-4 שעות התכתשו עורכי דינו של 'הזיקית' עם הפרקליטות: "רוסט, הירשמן וקוסמן שוחררו - והוא במעצר?" • הפרקליטות: "הוא מסוכן לציבור!" • תיעוד בלעדי

יוסף מאיר חזן בבית המשפט, צילומים: קובי הר צבי
יוסף מאיר חזן בבית המשפט, צילומים: קובי הר צבי



בבית המשפט השלום בירושלים התקיים היום (ג') דיון בעניינו של הסיקריק 'הזיקית' - יוסף מאיר חזן. נגד חזן הוגש בסוף השבוע כתב אישום בגין התפרעויות ומעשי אלימות על רקע מאבק השליטה ב'בתי וורשה' שכונת מאה שערים.

בדיון, שהתקיים בפני השופטת עירית כהן, נכחו בני משפחתו של יוסף מאיר, עורכי דינו יהודה פריד וטל גבאי, ומספר מקורבים.

במהלך הדיון, שנמשך למעלה מארבע שעות, טענו הצדדים את טיעוניהם. אחת הטענות העיקריות שהעלה עורך דינו טל גבאי היתה, כי חזן אמור להתשחרר באופן מיידי בשל עיקרון השוויון ואיסור האפליה. "ישנם מעורבים בפרשה שהחשדות נגדם הן גדולות פי כמה מהאשמות נגד חזן, והם מסתובבים חופשי", אמר.



עורכי דינו חלקו גם על הראיות המוצגות בפני בית המשפט. "מבלי להיכנס לחומר הראיות, מדובר באירוע שלטענת המדינה נטלו בו חלק מספר רב של מעורבים, שחלקם גדול יותר משל מרשי - ואם אלו שוחררו, אז יש הצדקה לשחרר גם את מרשי".

נציגת הפרקליטות טענה, לעומת זאת, כי אין מקום לבית המשפט לדון בעניין עיקרון האפליה ושוויון.

במהלך הדיון הארוך פרטה התביעה את שורת האישומים בהם מואשם חזן, והציגה סקירה ארוכה על המתרחש בשכונת 'בתי ורשה'.

פרקליטיו של חזן טענו, כי מתוך חומר חקירה סודי עולה שאברהם הירשמן ושלום ברוך רוסט הם האחראים לפעילות האלימה במאבק, ולמרות זאת הם אינם שוהים במעצר. גם שמו של הסיקריק משה יעקב קוסמן - שנעצר בשבוע שעבר ושוחרר - עלה מספר רב של פעמים בדיון.

"אותו גוף שעוצר את מרשי ומגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים הוא אותו גוף ששחרר לאחר חקירה את קוסמן ואת רוסט על אותם אירועים", אמרו עורכי דינו.

בסיכומו של דיון ארוך טענה הפרקליטות, כי יש עילה למעצר עד תום ההליכים, הנסמכת, בין היתר, על מסוכנותו של חזן, הנלמדת מהאירועים המופעים בכתב האישום: תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת שוטרים, גרימת נזק ועוד. "בעיקר על רקע הפגיעה במתלונן ובבני משפחתו שלא חזרו לביתם מאותם אירועים המפורטים בכתב האישום, לא ייתכן שהמשיב יסתובב חופשי. אנחנו סבורים שישנו חשש שהמשיב לא יגיע לדיונים ויימלט. אנחנו מתנגדים לכל חלופת מעצר", אמרה נציגת הפרקליטות.

מנגד, טענו הסנגורים, כי יש לשחרר את חזן כפי ששוחררו שאר המעורבים במאבק, ובניהם גם קוסמן - ששוחרר בהסכמת המדינה. "אין שום טענה ממשית למעצרו עד תום ההליכים, כפי שמבקשת המדינה", אמר עו"ד גבאי. "אם בית המשפט יסבור שיש ראיות לכאורה וקיימת עילה למעצר. אנחנו מבקשים שדינו יהיה כדינו של קוסמן ויסתפק בית המשפט בהרחקה מירושלים לצד ערבויות כספיות ושלא ישלח מרשי למעצר בית".

לאחר מכן הציג עו"ד יהודה פריד את חלופות מעצר-הבית שמציעה ההגנה:

1. דודה של אשתו, רחל סלר, המתגוררת בבני-ברק.
2. גיסו של חזן, עקיבא רוזנברג, המתגורר בבית-שמש.
3. חמיו של חזן, אורי סופר, המתגורר בבני ברק.
4. אמו של חזן, המתגוררת בשכונת גאולה בירושלים.

השופטת הודיעה כי תיתן את החלטתה עד מחר בבוקר. עד אז יישאר 'הזיקית' במעצר.






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}