כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

העולם המצחיק של הילרי קלינטון • דואר צבאי

בשביל הילרי קלינטון ראוי לפנות אגף בבית חולים • חגי הוברמן עם פסק הלכה נדיר בטיפשותו • לבנון? מדינה משעשעת ומגוחכת • אריק שוורץ בדו"ח קטלני

קטיושות לבנוניות. צילום: ארכיון
קטיושות לבנוניות. צילום: ארכיון צילום: ארכיון



אם הטמטום היה כואב, היה צורך לפנות עבורה אגף שלם בבית החולים Maimonides
בניו יורק.

כן, אני מתכוין לגברת הלא נכבדה שנשמעה מודאגת מכך שישראל הולכת ומתקרבת לאיראן, שומו שמים. בגלל "הדרת נשים בצה"ל", לא פחות.

מאימתי מעניין את שרת החוץ האמריקאית, הנעשה (או הנשמע) באולם מספר 103 של בה"ד 1?

משעה שתשעה צוערים החליטו לקיים את ההלכה הפסוקה ש"קול באשה ערווה", ויצאו החוצה בעת שירתן של חיילות.

אבל זה לא מתחיל כאן. אלא ברגע שנשיא העולם, מיסטר פריזדנט מהבית הלבן, מתעסק בכל מרפסת שנסגרת באריאל או במחסן שנבנה בביתר עילית, שוב אין סיבה שמזכירת המדינה שלו, לא תתעסק בסגירת פיות. הרי גם היא זקוקה לכותרות אוהדות בתקשורת, ויועציה הטפשים מצאו לה בקעה להתגדר בה, הדרת נשים, פשששששש.

ולמה אני חושב שמדובר בטימטום? מפני שהילרי קלינטון הנכבדה היא האשה הראשונה שיכולה ללמדנו עד כמה יכול אדם ליפול.

הרי הזוגיות של הילרי וביל מהווה עבורינו מודל שלילי - שממנו ישמעו וייראו כל באי עולם להקשיב לשולחן ערוך (יורה דעה סימן קנב סעיף ח) וכה דבריו: "צריך האדם להתרחק מן הנשים מאד מאד.

אם היא לא מאמינה לר' יוסף קארו, כדאי שתנסה להיזכר בשערוריות שליוו בזמנו את הבית הלבן.

פסק ההלכה של הוברמן

אבל מה אנו מתלוננים על גויים, כל עוד ישנם "רבנים" בתוכנו שדברי השו"ע נראים להם כזוטי דברים.

זה יכול להיות רב הקיבוץ הדתי טירת צבי, שפירסם מעל גבי אחד מעלוני השבת (לצערי כל העלונים נראים זהים ואיני יודע איזה מהן), שהוא לא חושב להצטרף למאבק, וזה יכול להיות גם הרב ראשי לצה"ל שמאוד עסוק עד שעדיין לא מצא זמן להחליט האם מותר או אסור הדבר.

כך עוברים הימים, וכך עוברים החיילים על איסור מפורש, וכך זורם לו הנהר ובסוף ימות הפריץ או הכלב או שייחסם שיטפון החיילים יראי השמים באמת, שמתנדבים לקורס קצינים והציבור החילוני יהיה מרוצה.

הרי זו המטרה: יותר מידי כיפות בבה"ד 1 מחרפנות אותם. מי ימלא את מקומם? מה זה משנה.

מי בדיוק מראשי הצעקנים היה קצין? זהבה גלאון או שלי יחימוביץ? אפילו לא ירון דקל ועמוס הראל.

בבסיסו של דבר זה מאוד עצוב. אבל פה ושם יש קטעים מצחיקים:

קחו למשל את חגי הוברמן שבטורו השבועי בצהובון "מצב הרוח", הביא פסק הלכה נדיר בטיפשותו, וכה הוא כותב: "הרב הראשי לצה"ל לשעבר תא"ל הרב אביחי רונצקי פסק שמותר לשמוע שירת אשה לא מוכרת. לכן מותר לחיילים לשבת בעת שירת נשים זרות".

לא! איני מאמין שהרב רונצקי פסק כך. מן הסתם התייחס להאזנה לרדיו, דרכו נשמעת קול אשה שאינך יודע מיהי ואיך היא נראית.

היתר זה כבר הוזכר על ידי כמה מהפוסקים, כהיתר של שעת הדחק - נניח לנוסעים בקו 422 כשהנהג מסרב להנמיך את עוצמת המקלט - אבל מכאן ועד ישיבה באולם אל מול פניה של הזמרת? חגי הוברמן יכול בהחלט להצטרף לרכב שיוביל את הילרי קלינטון אל Maimonides.

מצד שני אולי הוברמן צודק: בטור הקודם סיפרנו על הסתירה המפורשת שנתגלתה בין הרבנים רונצקי וליאור סביב השאלה האם אמר הרב ליאור בימי הגירוש שקצין בכיר רשאי למלא פקודה. הותרנו את זה אז בסימן שאלה ואפשרנו לקורא האינטליגנטי להחליט מי מהם אינו דובר אמת.

בשבוע האחרון שב הרב ליאור והכחיש מעל כל במה כי אמר זאת, נהפוך הוא. לשיטתו ככל שהדרגה גבוהה הרי שהאיסור גדול, ואינו נחשב כאנוס.

מכאן אני למד, שאם יכול הרב רונצקי לצטט את הרב ליאור לשווא, יכול לעשות כן גם חגי הוברמן, ועל דאטפת אטפוך וגו'.

מצחיק אבל מסוכן. צילום: ארכיוןצילום: מצחיק אבל מסוכן. צילום: ארכיון
מצחיק אבל מסוכן. צילום: ארכיון


העולם המצחיק של לבנון

ועוד מצחיקון אחד היסב לי נחת: נציג לבנון באו"ם התלונן על שתגובת ישראל לירי הקטיושות שנורו השבוע לעבר אצבע הגליל, היה לא חוקי ובלתי מידתי.

איפה ברוך? הבנת את זה?

להם מותר לירות קטיושה אחת (על פי גירסתם) או ארבע (על פי גירסת צה"ל), אבל ששת הפגזים שירה צה"ל לעבר שטחים פתוחים, היו לא חוקיים ולא מידתיים?

הגיוני ממש כמו פסק ההלכה שהביא חגי הוברמן בשם הרב רונצקי.

הגיוני ממש כמו פסק ההלכה שטוען הרב רונצקי כי שמע מפי הרב ליאור.

בקיצור, כשהעולם מצחיק אז צוחקים (שם שם).

מצריים? מלחמה לא תבוא

רוחות קרות נושבות מדרום, חלק מהפרשנים מתחילים להספיד את הסכם השלום הראשון עם מדינה ערבית, הסכם שהחזיק מעמד בהקפאה עמוקה משך 32 שנה. מה הלאה?

אין לדעת. יתכן בהחלט שמימשל האחים המוסלמים תקרע אותו לגזרים. האם זה אומר מלחמה בקיץ? לדעתי לא! לא ולא!

כדי להילחם יש צורך בשני דברים: כסף ומעצמת-על תומכת. למצרים אין לא כסף ולא מעצמת-על ברקע. לא רוסיה אפילו לא איראן.

מלחמה זה דבר יקר, יקר מאוד. עידן בקבוקי המולוטוב חלף עבר לו, מחירו של פגז טיפש עומד על מאות דלרים, אם הוא חכם יאמיר מחירו לאלפים.

מצרים היא מדינה שמתפוצצת מאוכלוסייה רעבה, כיום היא שורדת בקושי הודות לסיוע הנדיב של ארה"ב ולגז הנמכר לישראל, ירדן וסוריה. באין הסכם שלום לא יהיה סיוע ולא יתאפשר יצוא הגז. ובהעדר שניהם הרי שהמצרים ירעבו ללחם (או לפיתה) תוך דקות ספורות.

ולא שכחנו את תעלת סואץ ומעט מאוד (כיום כמעט אפס) תיירות. גם שניהם יתאיידו כליל בעת לחימה.

האם זה אומר שהכל שפיר? בכלל לא. בהחלט יתכן מצב בו הטרור פורץ מסיני במלוא עוזו. שתושבי אילת יחושו מעט את מה שעבר על תושבי קרית שמונה 480 ק"מ צפונה על כביש 90. אך לא יותר מזה.

יתכן בהחלט שישראל תוגבל בתגובתה, שלא תוכל להשיב אל חולות סיני הצחיחים ששה פגזים תמורת אחד (או ארבעה), שהעולם ילחץ, שארה"ב תתערב, הרי אין לאובמה כל ענין להיפרד לשלום ממדינה חשובה כמו מצרים ולנטוש אותה לידיו הפשוטות של מיסטר פוטין.

האפשרות לפיה כוחות מצריים מסיבים נכנסים לסיני, מה שהוביל בזמנו למלחמת ששת הימים, נראה כרגע כמשהו דמיוני על גבול הפיקציה.

הרי כל מאות מטוסי הf-16 המצריים אינם שוים מאומה ללא תמיכה מסיבית ויומיומית של הנשר האמריקאי.

תשאירו אותו לאמריקנים. צילום: ארכיוןצילום: תשאירו אותו לאמריקנים. צילום: ארכיון
תשאירו אותו לאמריקנים. צילום: ארכיון


אלה ששונאים את כולם

יש משהו משותף לשונאי ישראל של השנה האחרונה. משהו משותף ומעודד: הם לא שונאים רק את ישראל, אלא את כל העולם ובתוכו את ישראל.

כך היה עם הטורקים שהסתכסכו עם כל העולם ורעייתו, עד שנרגעו מעט, כך קורה עם איראן, וכך אינשאללה ימשך לעד, או עד שיבוא משיח.

בזמנו כתבתי כאן את הסוד הגלוי, והוא שיותר משמאיימת איראן על ישראל, היא מאיימת על סעודיה. והרבה יותר משיראים היהודים יראים הסונים. אין פלא: הרי להם אין את הבטחת "נצח ישראל לא ישקר" וגם לא את "כי לא תישכח מפי זרעו".

עובדה זו, שידועה לכל ובעיקר למקבלי ההחלטות בישראל, הביאה את הצמד נתניה-ברק לנקוט בגישה חכמה במיוחד. לאיים להזהיר, להתכונן, אך בעיקר לעבוד בשקט מאחורי הקלעים ולהותיר את החזית לתאגיד הענק "אירופה את אמריקה מלחמות בע"מ".

מה שקורה כעת באיראן הוא סצנריו צפוי מראש, התשובה לכך צריכה להיות ברוח הפסוק "התייצבו וראו את ישועת ה'...ה' ילחם לכם ואתם תחרישון". ולא. אני לא נביא ולא מקובל. סתם יהודי אופטימי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}