כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"הידיעות על ביטול הטיולים - חוסר תיאום" • צה"ל מגיב

דובר צה"ל מתייחס בראיון מיוחד לסוגיות הבוערות • ביטול טיולים לאילת? "בדיוק ההיפך" • מסתננים? "הגדר תמנע את המשך ההסתננות" • הדרת נשים? "לא אצלנו"

הפיגוע האחרון בסמוך לאילת. צילום ארכיון
הפיגוע האחרון בסמוך לאילת. צילום ארכיון



תא"ל יואב (פולי) מרדכי התייחס הבוקר (ג') להיערכות צה"ל בגבול הדרומי, זאת על רקע הפרסומים בדבר עלייה ברמת הכוננות בגבול ישראל-מצרים ובאזור אילת.

בראיון לגלי צה"ל אמר תא"ל מרדכי כי "ישנה התרעה קיימת ומתמשכת כבר חודשים רבים ביחס לאזור אילת וגבול ישראל-מצרים. יש לה "פיקים" כשלעתים היא יותר מחודדת. אין שום שינוי בהנחיות לאוכלוסיה, הכביש שסגור מאז חודש אוגוסט עדיין סגור. יש התרעות אך ההנחיות לא השתנו, אפשר לרדת לאילת, לנפוש, לטייל, והחיים ממשיכים כרגיל".

"אתמול הייתה הודעה שגויה שבוטלו טיולים של משרד החינוך באזור", הסביר תא"ל מרדכי, "היה קצר בתקשורת בין גורמי הצבא למשרד החינוך. בפועל, הטיולים ממשיכים. יתירה מכך, לאחרונה החליט מפקד עוצבת אדום, תא"ל נדב פדן, לצמצם את השטחים הסגורים שהיו אסורים לטיולים ולאפשר למערכת החינוך לטייל גם בהם".

דובר צה"ל הסביר כי החשש הוא שאזור סיני הפך לאזור ספר, בו פועלים גורמי טרור רבים. "לצערנו, הוא הפך להיות פלטפורמה לארגוני הטרור, הן פלסטינים והן של ג'יהאד עולמי, כדי לייצר פיגועים. בתקופה זו אנו נמצאים בהתרעה על פיגוע, שהיא לא שונה מהתרעות בעבר, ולכן אין שינויים בהנחיות לאוכלוסייה ותושבי אילת יכולים לנוח בשלווה", אמר תא"ל מרדכי.

דובר צה"ל התייחס גם לשיתוף הפעולה עם הצבא המצרי והגדיר אותו "טוב". לדבריו, "מתקיים קשר שוטף בדרגי השטח, מתקיימים מפגשים ואני מגדיר אותו בסה"כ כ'חיובי'".

ההסתננות: הנתונים 'מטרידים'

תא"ל מרדכי התייחס גם לנושא המסתננים מהגבול הדרומי והגדיר את הנתונים בעניין "מטרידים". לדבריו, "רק בחודש נובמבר אנחנו מדברים על 2,500 מסתננים בגבול. מתחילת השנה, מכל הגבול, מדובר על כ-14 אלף מסתננים וההערכות הן שבישראל מסתובבים בין 30 ל-40 אלף מסתננים".

דובר צה"ל ציין כי צה"ל מקדיש מאמצים רבים בכמה רבדים, כדי לצמצם ולעצור את התופעה הזו. "ראשית, הגדר בתנופת בנייה מתקדמת מאוד, כש-30 צוותים ומעל 400 פועלים עובדים בשטח. הרמטכ"ל הגדיר כך שב-12.12.12 בשעה 12:00, נגמרת בניית הגדר. מניצנה, בואכה אילת, כולל כלל הנקודות. אני מניח שיש סיכוי שיקדימו את התאריך הזה לפני סיום שנת 2012", העריך תא"ל מרדכי.

"האצת בניית הגדר מסבירה את העלייה בכמות המסתננים", הוסיף דובר צה"ל, "שכן ככל שהמסתננים מבינים כי הגדר הולכת ונסגרת, הם מאיצים את הכניסות. המצרים מרכזים מאמץ בגבול ואפילו באופן אגרסיבי יותר מזה שאנחנו מפעילים. צה"ל פועל באמות מידה שונות".

הדרת נשים: "המפקד מחליט בשטח"

בהתייחס לסוגיית שילוב הנשים בצה"ל הדגיש תא"ל מרדכי כי "אין הדרת נשים בצה"ל. הצבא הוא מיקרוקוסמוס של החברה ובצבא נשים יכולות לשיר מעל כל במה". הוא ציין כי "כעת פועל צוות המרוכז על ידי ראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, שהכיוונים המסתמנים ממנו הן שבכל טקס צבאי מוגדר ורשמי, לא יעלה על הדעת שיהיה חייל שלא ישתתף בו. לא ייתכן שנחליט מראש שלא להזמין חיילות מלהקות צבאיות. אבל, מהצד השני, אני מניח שאם יש מסיבה גדודית על הים ורוקדים בבריכה בבגדי דם ויהיו חיילים דתיים שנכבד את אמונתם ודתם ויגידו שהם לא מעוניינים – אז המפקדים לא יכפו עליהם".

"הרמטכ"ל קבע כי בסופו של דבר, בצה"ל המפקד הוא זה שמחליט בשטח. מפקדים ששולחים חיילים לקרב, מבקרים משפחות שכולות ומקבלים החלטות בחיי אדם, אני מניח שיוכלו לקבל גם החלטות נבונות בנושא שירת נשים בצה"ל", הוסיף תא"ל מרדכי, שהתייחס גם לכך שצה"ל ממשיך בהרחבת מגמת גיוס חרדים לצה"ל, מתוך עובדת היותו "צבא העם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}