כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

יוזמה: סיוע תעסוקתי מיוחד לאסירים משוחררים

שר התעשייה המסחר והתעסוקה, שלום שמחון, קבע כי אוכלוסיית האסירים המשוחררים, תוגדר כאוכלוסייה מיוחדת • המשמעות: יזכו לסיוע מקיף בהשמה ובתעסוקה

השר שלום שמחון. צילום: פלאש90
השר שלום שמחון. צילום: פלאש90

שר התעשייה המסחר והתעסוקה, שלום שמחון, קבע – בהמשך לדיוני ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת בעניין חוק שיקום האסיר - כי אוכלוסיית האסירים לקראת שחרור והאסירים המשוחררים, תוגדר כאוכלוסייה מיוחדת.

החלטה זו, התקבלה בתום סקירה רחבה של שנעשתה בתמ"ת בעניין התכניות הקיימות לשיקום תעסוקתי של אוכלוסייה זו ולאחר שנמצא קשר הדוק בין תעסוקת אוכלוסיית האסירים המשוחררים לבין מועדות לפשיעה חוזרת.

בין כלי הסיוע שיעברו התאמה להעדפת אוכלוסייה זו, נכללים האבחונים התעסוקתיים, ההכשרות המקצועיות ושירותי ההכוון והניתוב של המשתתפים למקצועות נדרשים בשוק העבודה, לרבות, מתן שוברים לקורסי הכשרה מקצועית, מכינות הכוון לקראת שילוב בתעסוקה, העצמה תעסוקתית ומיומנויות חיים, יזמות עסקית ועוד.

בנוסף תיבחן הרחבת כלי המשרד האחרים כמו גם יצירת כלים חדשים. מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, יבחן סיוע לפרויקט באמצעות מסלול תעסוקה (סיוע בגין העסקת עובדים בצורה של תשלום מענקים כאחוז משכר העובדים), מלגות מחיה במהלך תקופת הכשרה מקצועית, תמריצי התמדה בעבודה ועוד.

שר התמ"ת שמחון אומר כי "אני מוצא לנכון לקדם אוכלוסייה זו בכדי למנוע חזרתם לעולם הפשע. התעסוקה מהווה נדבך חיוני לשיקומו של האסיר ולהשתלבותו בקהילה, כן קיים קשר הדוק בין השקעה בתעסוקה, חינוך ויצירת רצף שיקומי טיפולי לצמצום אחוזי המועדות לפשיעה חוזרת".

יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, ח"כ אמנון כהן, הודה לשר "על שהרים את הכפפה ובלוח זמנים קצר הכין תכנית פעולה רחבה ומקיפה לאוכלוסייה המוגדרת כאוכלוסייה חלשה ביותר - אוכלוסיית האסירים המשוחררים". כהן הבטיח לעמוד לימינו במאמץ המשותף להנעת הפרויקט.

מנכ"ל הרשות לשיקום האסיר, ד"ר חיים אילוז אילון, בירך אף הוא על החלטת השר ועל שיתוף הפעולה בין התמ"ת, ועדת הפנים של הכנסת ומשרד הרווחה, שבפרק זמן מאד קצר אימצו את היוזמה החשובה, "מאחר שברור כי ללא תעסוקה, לא יתקיים שיקום אמיתי וסיכויי החזרה של האסירים המשוחררים לעולם הפשע, עולים שילובם בשוק העבודה, יתרום לצמיחה הכלכלית, יפחית בהוצאות המדינה בגין הפשיעה וישרת את האינטרס הציבורי והגנתו מפני עבריינות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}