כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עיר במצור • אלעד נחסמה בשל חפץ חשוד

חפץ חשוד התגלה ביציאה מאלעד, וכוחות המשטרה חסמו את האזור • על העיר הוטל מצור וגם אמבולנסים התקשו לנוע • סגן ראש העיר: "חייבים כניסה נוספת לעיר"

בכניסה לעיר אלעד. צילום: ארכין
בכניסה לעיר אלעד. צילום: ארכין



נקמת השבת? הערב סמוך לשעה 18:50 אותר חפץ חשוד בתחנת האוטובוסים ביציאה מאלעד. כוחות משטרה חסמו את הכניסה והיציאה מהעיר למשך כחצי שעה.

בעקבות חסימת הכביש, והפקק שנוצר בשל כך, הייתה העיר במצור באין יוצא ובא.

שמעות שונות פשטו בעיר על זהות מניחי החפץ החשוד. היו שטענו שמדובר בפעולת מחאה הקשורה למאבק על זמן כניסת השבת בעיר.

תושבי העיר התבדחו ואמרו כי העיר הייתה חסומה למשך 30 דקות כשיטת הרב גרוסמן, ולא כדעת הרב מלכה שהעיר צריכה להיסגר 20 דקות טרם כניסת השבת.

במהלך החסימה, נודע כי אשה יולדת יצאה מביתה עם מונית לעבר בית החולים, אך לא הצליחה לצאת מהעיר נתקעה בפקק. באין ברירה הזמינה האשה אמבולנס מד"א בתקווה שהוא יצליח לחלצה במהירות מהעיר.

אך, האמבולנס של אלעד לא הצליח להגיע למקום. מוקד מד"א הזניק אמבולנס חילופי שאסף את האשה מהמונית וגם הוא נתקע בפקק הענק. במבצע מורכב חסמו אופנוענים של 'איחוד הצלה' חלק מהכביש לכל אורך מסלול האמבולנס עד ליציאה מהעיר, והיולדת הובהלה לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

זו בעייה בטחונית

לפני כשנה אירע מקרה דומה, כאשר בשעת בוקר מוקדמת נמצא חפץ חשוד בכניסה לעיר, והעיר נחסמה כליל. גם אז לא הצליחו רכבי הצלה לצאת מהעיר.

"אנחנו תחת איום קיומי" • התרעה אחרונה

"במקרה של אסון גדול בעיר" אמר בזמנו תושב העיר "אני בטוח שלא יהיה ניתן לחלץ את הפצועים. אנו חייבים כניסה נוספת לעיר", אמר.

לפני למעלה מעשור, כביש 471 היה אמור להתחבר לחלק העליון של אלעד, ולשמש ככניסה הראשית לעיר, אך משום מה התוכניות טרם בוצעו.

"היעדר כניסה נוספת לעיר", אמר זליג אורלנסקי ממלא מקום ראש העיר אלעד, ל'בחדרי חרדים', "היא גם בעייה בטחונית. העיר תוכננה ללא כניסה נוספת, כבערים חרדיות נוספות. העירייה אינה הסמכות שצריכה לבנות יציאה נוספת לעיר, אלא משרד השיכון, מע"צ, וכו'.

"ראש העיר עסוק בצרכי תושבי העיר, ועדיין לא התפנה לטפל בבעייה זו, הלחץ אמור להיות מופנה לפוליטקאים במישור הארצי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}