כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אבי עצבני • על חוסר היעילות של האוטובוסים

בערב שבת עמד אבי גליק בפקק ארוך ומתמשך בכניסה לבני-ברק • הוא חשב שכניסת חברת האוטובוסים החדשה תשפר את המצב - וטעה בגדול • מה נשאר לו? לכתוב טור זועם

ממתינים לאוטובוס. צילום: עוזי ברק
ממתינים לאוטובוס. צילום: עוזי ברק

הזמן: צהרי יום ו' האחרון. המקום: הכניסה לבני ברק - מחלף קוקה קולה.

המצב: בין 40 ל-50 אוטובוסים עמוסי אדם ממתינים בציפיה לזכות במעבר על גשר הכניסה לעיר התורה בכדי לפרוק את המטען האנושי. כל זה שעתיים לפני שבת.

מזה שנים שאני מתפלא בכל פעם מחדש על חוסר היעילות של חברות גדולות בהתמודדות נקודתית, חברות 'אגד' ו'דן' מודעות הרי למצב המזעזע בו בכל יום שישי בצהריים נאלצים אלפי יהודים שכל חפצם להגיע לשבת אצל ההורים\האדמו"ר\בישיבה 'לשרוף' כחצי שעה בהתענגות על הנוף המרשים של הכניסה לגבעת שמואל.

עם השנים התרגלנו שדברים מסוימים נעשים כי 'ככה זה' ואי אפשר לשנות. כך כולם מקטרים אבל אף אחד לא מנסה למצוא פיתרון, למרות שדי בהחלטה טכנית פשוטה שתסיט חלק מהאוטובוסים לכניסה חלופית לעיר (דרך ז'בוטינסקי או חזון איש) לא נמצא מי שירים את הכפפה, אחרי הכל העדר החרדי ימשיך לנסוע ולשלם במיטב כספו.

ניחא כאשר מדובר ב'אגד' - קואופורטיב ענק ומסורבל, דא עקא שהשבוע הופתעתי לרעה.

חברת 'ויאוליה' השיקה לפני זמן מה בקול תרועה רמה קו מתחרה ב-402 הותיק, הקו - 422 אכן מציג שיפור מה בנקודות האיסוף והחלוקה ומבטא סוג של תחרות בריאה.

אך בכל הנוגע לבעיה האמורה לעיל - דומה כי בויאוליה נדבקו מ'אגד' בוירוס השמדת זמן אלמוני. למרות המצופה מחברה חדשה הנאבקת להיכנס לתחום לנסות ולעקוף את השבלונה הקיימת ולייצר מוצר איכותי ומהיר יותר. נאלצתי להמתין שוב את מכסת חצי השעה של 'הנני מוכן ומזומן' להיכנס לבני ברק.

נ.ב. במאמר המוסגר, בפקק האמור אשמים ולא במעט חלק מסוים מהנוסעים, לא אחת ניתן לראות בתחנת הכניסה לבני ברק אוטובוס הממתין כמה דקות רק בשביל למצוא את 'המעיל של חני' או כגון דא. טוב יעשה כל אדם היורד מהאוטובוס במיקום שכזה אם יערך לקראת הירידה מספר דקות לפניה ויימנע מגזל זמן המוני שאינו בר השבה.

מחברת קונקס-ויאוליה נמסר: "מסלול הקו ותחנותיו הם חלק מתנאי הזיכיון. החברה בימים אלה בוחנת את כלל הפניות מצד ציבור הלקוחות כדי לשמור על רמת שירות גבוהה ביותר ללקוחותיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}