כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

צה"ל בתרגילי מוכנות • היעדים: דרום וצפון הארץ

צה"ל עורך היום (ב') תרגיל במרחב הגליל העליון, בסביבת קריית שמונה ובאשקלון, כחלק משמירת הכשירות והמוכנות של כוחות הביטחון • תורגש תנועה ערה של כוחות

תרגיל צה"לי. צילום ארכיון
תרגיל צה"לי. צילום ארכיון

צה"ל עורך היום (ב') תרגיל במרחב הגליל העליון, בסביבת קריית שמונה ובאשקלון, כחלק משמירת הכשירות והמוכנות של כוחות הביטחון.

במהלך התרגיל באזור מורגשת תנועה ערה של רכבי ביטחון וכוחות ביטחון בצירי התנועה וכן ישמעו סירנות וקולת נפץ. יודגש כי הפעילות הינה שגרתית ונקבעה מראש כחלק מתוכנית האימונים השנתית של צה"ל.

במקביל, מקיים פיקוד העורף שני תרגילים נוספים בעיר אשקלון, אשר יחלו היום ויימשכו גם מחר. התרגילים ייערכו באזור השכונות: אגמים, שקמים, גולדה, נווה אלונים, רחוב שי עגנון, נווה ים, ז'בוטינסקי. בשכונות אלו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון.

בשבוע שעבר השלימה מערכת הביטחון תרגיל נרחב באזור הצפון, "להבה כתומה 6", שדימה תרחיש של מתקפת טרור בלתי קונבנציונלית על ערי הצפון ותרגל את מוכנות בתי החולים וקופות החולים באזור.

תרגיל "להבה כתומה" מתקיים באופן שגרתי זו השנה השישית, כשמדי שנה מתורגל מחוז אחר בארץ. בשבוע שעבר, אחד מעיקרי התרגיל היה שיתוף הפעולה הנרחב בין מספר רב של גופים אזרחיים וצבאיים. נוסף על פיקוד העורף, השתתפו בתרגיל גם הרשויות המקומיות בצפון, משטרת ישראל, מד"א, כיבוי אש, המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ ורשות המים.

בחודשים הקרובים צפוי משרד הביטחון לקיים תרגילים נוספים בתחום הטרור הבלתי-קונבנציונאלי, כחלק מהגברת ההיערכות של מדינת ישראל לאיום זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}