כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מתחרתה היפנית של זינגה הונפקה לפי שווי של כ-7 מיליארד דולר

נקסון תגייס 91 מיליארד ין לאחר שתמחרה מניותיה באמצע טווח ההנפקה

  • ט' כסלו התשע"ב
מתחרתה היפנית של זינגה הונפקה לפי שווי של כ-7 מיליארד דולר

חברת המשחקים החברתיים נקסון תמחרה את הנפקתה הראשונה לציבור היום ביפן, לפי מחיר של 1,300 ין למניה, באמצע טווח היעד שלה. הנפקת נקסון היא הגדולה ביותר ביפן השנה, החברה תגייס בסך הכל 91 מיליארד ין (1.2 מיליארד דולר), ותתחיל להיסחר לפי שווי של 560 מיליארד ין (7.2 מיליארד דולר). נקסון תתחיל להיסחר במדד טופיקס היפני ב-14 בדצמבר.

הביקוש להנפקת נקסון היה גדול, מה שמעיד על ציפיה כי החברה, יריבתה של זינגה, תמשיך לצמוח הודות לפופולריות של משחקים חברתיים. "אין הרבה חברות יפניות עם סיפורי צמיחה מעבר לים. זה הופך את החברה למאוד אטרקטיווית", אומר טורו השיזומה, סמנכ"ל השקעות בחברת סטאטס אינווסטמנט מנג'מנט.

התמחור מגיע לאחר שזינגה נאלצה בשבוע שעבר להוריד את השווי הצפוי של הנפקתה החודש, בשל החולשה בשווקים וחוסר הודאות הכלכלי. לנקסון יותר מ-77 מיליון משתמשים פעילים, לעומת 260 מיליון משתמשים פעילים של זינגה. המשחקים המצליחים שלה הם מייפלסטורי וקרטריידר. החברה שילשה את הרווח התפעולי שלה ב-2010 לעומת 2008, לסך של 30 מיליארד ין. הכנסות החברה צמחו ביותר מ-70%, והסתכמו ב-70 מיליארד ין.

לדברי מקור המקורב להליך ההנפקה, הביקוש למניות נקסון היה רב, אך הוחלט למרות זאת לא לתמחר את המניה בקצה העליון של הטווח, על מנת להבטיח שילוב של משקיעים לטווח ארוך עם משקיעים לטווח קצר שיאפשר עלייה עם תחילת המסחר. לדברי ברוקר שאינו מעורב בהנפקה, התקפת האקרים על משחק מייפלסטורי של נקסון בקוריאה, פגעה מעט בהנפקה.

"בקרב המשקיעים ישנם חששות גוברים, ולכן המניה לא הונפקה בקצה העליון של טווח היעד", אמר טקאשי מטסומוטו, מנהל בחברת ההשקעות אוקסן סקיוריטיז. הנפקת נקסון היא הגדולה ביפן מאז הנפקת יצרנית התרופות אוטסוקה הולדינגס בדצמבר 2010, אז גייסה החברה 160 מיליארד ין. אך התנאים הקשים בשוק פגעו בתמחור ההנפקה. בשבוע שעבר ביטלת את הנפקתה הראשונה לציבור חברת ניקו אסט מנג'מנט.

נקסון הוקמה בדרום קוריאה ב-1994. היא מתכוונת לנצל את ההכנסות לתשלום חובות, להקים בניין חדש בקוריאה ולשדרג את מערכות המיחשוב של המשחקים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}