כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ה'מפלה' של פוטין: מפלגתו זכתה 'רק' ב-50% מהקולות

לראש ממשלת רוסיה אין סיבה גדולה לחגיגה: בבחירות לבית התחתון, שנתפשו גם כמבחן לכוחו האישי לקראת הבחירות לנשיאות בחודש מרס, איבדה מפלגתו כרבע מכוחה

ולדימיר פוטין. צילום: יח"צ
ולדימיר פוטין. צילום: יח"צ



המפלגה של ראש הממשלה הרוסי ולדימיר פוטין והנשיא דמיטרי מדבדב צברה בבחירות כ-50% מהקולות לאחר שנספרו 95% מקולות הבוחרים, כך מדווחים כלי תקשורת במדינה.

המפלגה "רוסיה המאוחדת" מובילה עם 50.16%, ואחריה המפלגה הקומוניסטית במקום השני שם 19.13%.

ברוסיה מביטים אל התוצאות באכזבה, זאת לאחר שבבחירות 2007 זכתה המפלגה ב-64% מהקולות. התוצאה הנמוכה יחסית באה כתוצאה מניצחונם של אנשי האופוזיציה.

מפלגתו של פוטין זכתה ב-238 כסאות בפרלמנט מתוך 450 כסאות, זאת לעומת 315 היום. לעומתה, המפלגה הקומוניסטית חיזקה את מעמדה וזכתה ב-92 כסאות. פוטין התייחס אמש לבחירות ואמר לעיתונאים שהוא "מצפה לתוצאה טובה למפלגה".

האם עובדי מדינה וסטודנטים הונחו להצביע למפלגת השלטון?

הבחירות נערכו על רקע טענות קשות של האופוזיציה, לפיהן השלטונות מנסים להטות את תוצאות הבחירות באמצעים שונים. עוד לפני תחילת הבחירות דיווח הארגון העצמאי "גולוס", שמפקח על טוהר הבחירות במימון מערבי, על לא פחות מ-5,300 תלונות מרחבי רוסיה. הרוב המכריע של התלונות התייחס ל"רוסיה המאוחדת", כשבין היתר נטען כי עובדי מדינה וסטודנטים הונחו להצביע למפלגת השלטון על ידי המעסיקים והמרצים.

באופוזיציה טענו כי גם התקשורת לוקחת חלק בקמפיין הבחירות, וסיפרו כי "רוסיה המאוחדת" קיבלה זמן אוויר מוגזם בתחנות הטלוויזיה והרדיו השונות.

שחיתות? לא אצלנו

הנשיא מדבדב, שפורש מתפקידו כדי לאפשר לפוטין להתמודד על הנשיאות שאותה עזב לפני יותר משלוש שנים, דחה אתמול את הטענות לשחיתות בבחירות. מדבדב, שיתמנה לראש הממשלה במקום פוטין, הוביל את קמפיין הבחירות הנוכחי, והתוצאה הלא-מחמיאה עשויה לפגוע אישית גם בו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}