כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
מעלים הילוך

רכבתם על אופניים בלי קסדה? זה הקנס שתשלמו

ועדת הכלכלה אישרה קנס של 250 שקל למי שירכב על אופניים בלי קסדה • בדיון נחשף – 98% מהאופניים החשמליים הם לא תקניים • היו"ר כבל: עשינו צעד נוסף להחזיר את הסדר לרחובות הערים ולהציל חיי אדם • התיקונים יכנסו לתוקף בעוד כחודש

רכבתם על אופניים בלי קסדה? זה הקנס שתשלמו
מרים אלסטר, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום שורה של תיקונים שביקש משרד התחבורה לבצע בצו התעבורה העוסק בעבירות קנס, בהם התיקון שנועד לקבוע כי רכיבה על אופניים בלי קסדה תהייה עבירה שהקנס בגינה יעמוד על 250 שקלים, בדומה לרכיבה על אופנוע בלי קסדה. כיום רק רוכבים מתחת לגיל 18 מחויבים בחבישת קסדה בדרכים עירוניות, ובדרכים בין עירוניות חלה החובה על כל הרוכבים ללא יוצא מהכלל. במהלך הדיון היום נחשף כי 98% מהאופניים החשמליים אינם תקניים, והיו"ר כבל הזכיר כי הוועדה הקדישה לנושא הזה דיונים רבים והיום עשתה צעד נוסף שיחזיר את הסדר לרחובות הערים, ואף יסייע בהצלחת חיי אדם.

עוד אישרה הוועדה לקבוע מדרג ענישה כך שרוכבי אופניים, תלת אופן וקורקינטים חשמליים (גם לא תקניים) הרוכבים על המדרכה יהיו צפויים לקנס של 250 שקלים, בעוד הולכי רגל המשתמשים בכביש או בשביל אופניים בצורה שלא יועדה להם יהיו צפויים לקנס של 100 שקלים בלבד. על מנת להגביר אכיפה אישרה הוועדה גם כי הקנסות המוגדלים החלים על אופניים חשמליים יחולו גם על כלים לא תקניים, בניגוד למצב כיום בו ניתן היה לקנוס רק משתמשים בכלים תקניים. עם זאת, נציגת המשטרה, רב פקד סימונה זילבר, הבהירה כי לפקחים העירוניים יש סמכות אכיפה גם נגד כלים לא תקניים.

 

ממונה האכיפה בעיריית תל אביב, שלומי שטיין, אמר כי מאז החלה האכיפה בעיר, ב-1 בנובמבר 2017, נרשמו יותר מ-12,000 דוחות, כשרוב האכיפה בוצעה על המדרכות וכ-60% מהדוחות כבר שולמו. מנהלת מחזירים את הבטיחות להולכי הרגל, חגית אוריין, טענה כי הפקחים לא נמצאים במוקדי החיכוך בין הרוכבים להולכי הרגל וכי אין מספיק פקחים בשטח, ושטיין אמר בתגובה כי האכיפה מתמקדת דווקא ברחובות הראשיים. סמנכ"ל איגוד האופניים, אייל הרשטיק, טען כי 98% מרוכבי האופניים החשמליים רוכבים על כלים לא תקניים ואמר כי צריך לבצע אכיפה נגד מי שמבטל את הגבלת המהירות. גם הוא טען כי הפקחים בתל אביב מבצעים אכיפה במקומות בעיתיים.

 

היו"ר כבל אמר כי האכיפה צריכה להיעשות מתוך מטרה להציל חיי אדם, הן של הרוכבים והן של הולכי הרגל. לדבריו, כל עוד הארץ לא מרושתת בשבילי אופניים אין מקום לאכיפה דווקנית, אבל מצד שני התנהגות הרוכבים לרוב מסכנת גם את חייהם וגם את חיי הולכי הרגל וצריך לטפל בהם. נציג עמותת תנו יד לחרש ונכים למען נכים, דן קדרון, סיפר על מקרה שאירע הבוקר בו רוכב הרכיב ילד בצורה לא חוקית וכמעט נפגע בתאונה, ואמר כי צריך לעשות מהלך דחוף וחמור לטיפול בעניין.

 

יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ יעקב אשר, הזכיר כי ועדת המשנה בראשותו עסקה בנושא לא מעט ובירך על אישור התקנות. הוא הוסיף כי צריך ללוות את התקנות בקמפיין שיודיע לציבור על הקנסות החדשים, ואמר כי צריך רישום מינימלי של האופניים וגם הכשרה מסוימת ואחריות אישית של הורים לילדים. כאמור, הוועדה אישרה את התקנות בתמיכת היו"ר כבל, ח"כ אשר וח"כ עליזה לביא, והיו"ר כבל סיכם והודיע כי עם פתיחת כנס החורף הוא מתכוון להגיש הצעת חוק שתטפל בנושא סימון האופניים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}