כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

החברות היפניות חוזרות לפעילות ייצור רגילה במפעלים

מנסים לשוב לשגרה: חברות כמו סוני, טויוטה וניסאן הודיעו שיחדשו את הפעילות במפעליהן כבר השבוע

  • ח' כסלו התשע"ב
ממראות הצונאמי ביפן
ממראות הצונאמי ביפן

למעלה משבוע לאחר רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן, יותר ויותר חברות חוזרות לעבוד, בתקווה למזער את הנזקים שנגרמו לפעילותן.

יצרנית הרכב ניסאן הודיעה שלשום שהיא מתכננת לחדש את הפעילות בחמישה מתוך שישה מפעלים ביפן ששותקו בשל האסון. גם סוני, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה ביפן, מסרה ביום ראשון כי היא מתכננת לפתוח מחדש מפעל שלה בצפון יפן המייצר סוללות נטענות בתוך ימים ספורים. הונדה וטויוטה אמרו שיגבירו את התפוקה במפעליהן ברחבי יפן - מה שצפוי להקל על המחסור באספקה בקרב מפעלים בעולם.

אף שרעידת האדמה והצונאמי הרסו מאות אלפי בתים וגבו את חייהם של כ-20 אלף בני אדם, הם לא גרמו נזק קשה מאוד לרוב מפעלי יצרניות הרכב ביפן. ואולם הפסקות החשמל היזומות והמחסור בדלק אילצו חברות רבות לצמצם את הייצור - מה שהביא לשיבושים כה חמורים בשרשרת האספקה, עד כי יצרניות רכב אחרות נאלצו להשבית מפעלים במקומות רחוקים מיפן, כמו ספרד או לואיזיאנה שבארה"ב.

כעת שבות היצרניות היפאניות בהדרגה לתפוקה מוגברת. טויוטה, שהשביתה את הייצור בכל המפעלים ביפן לאחר רעידת האדמה, כבר החלה לחדש את ייצור חלקי החילוף בשבעה מפעלים שאינם נמצאים באזורים שנפגעו קשה מרעש האדמה והצונאמי. דובר טויוטה בניו יורק, חאווייר מורנו, אמר שהחברה עדיין בוחנת את שרשרת האספקה ביפן, אך ייצור חלקי החילוף "עובד כהלכה".

ניסאן, יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, מסרה שהיא חידשה את הפעילות בשישה מפעלים אתמול, ובחלק ממפעלי ההרכבה ביום חמישי. עם זאת, החברה אמרה שאחד המפעלים, שמייצר מנועים עבור מכוניותיה, יישאר סגור. החברה ביקשה מעובדי המפעל, שממוקם באיווקי, בסמוך לכור הגרעיני בפוקושימה, להקדיש את זמנם להתנדבות בעבודות שיקום.

סוני מתכננת לחדש את הייצור במפעל בטוצ'יגי שבצפון יפן, לייצור סוללות נטענות, מחר, אמר הירושי אוקובו, דובר החברה. המפעל יהיה השלישי שמחדש את פעילותו מאז רעידת האדמה. לדברי אוקובו, החברה תחדש גם את הייצור במפעל לייצור DVD בעוד כשבוע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}