כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ומי מתגייס לטובת האסיר היפני? משרד המשפטים

חשיפה • היפנים נוקטים בכל פעלול משפטי אפשרי בכדי לעכב את העברתו של אחרון עצורי יפן - יעקב יוסף גרינוולד - לארץ • משרד המשפטים החליט לעשות לזה סוף

יעקב יוסף גרינוולד בבית הכלא. צילום ארכיון
יעקב יוסף גרינוולד בבית הכלא. צילום ארכיון



אחרון עצורי 'פרשת יפן' – יעקב יוסף גרינוולד, נמק בכלא היפני, ולמרות הניסיונות הרבים להעבירו לבית הכלא בארץ – מערימה התביעה היפנית קשיים רבים על הניסיונות לסיים את הסאגה המביכה.

לפני מספר שבועות חשף אתר 'בחדרי חרדים' כי התביעה היפנית לא ששה לסיים את הפרשייה, ומערימה קשיים רבים על העברתו של גרינוולד לארץ. על-פי דרך הטבע אמור היה גרינוולד כבר להיות בארץ לפני מספר חודשים, אך התביעה היפנית משגרת מכתבים ובהם קושיות שאינן ממין העניין למשרד המשפטים בארץ.

לאחר חודשים ארוכים של התכתבויות בהם ביררו היפנים היכן ישהה גרינוולד בחזרתו לארץ, מהם סיכויי החנינה, מהם תנאי הכליאה ועוד ועוד, אמור היה השבוע להגיע המכתב המיוחל בו תאריך המציין את יום ההסגרה של גרינוולד.

במקום זאת, הופתעו במשרד המשפטים לקבל מכתב נוסף ובו שאלות נוספות. תאריך ההסגרה לא צויין אפילו ברמז.

ר' אהרון ניזרי, העסקן המטפל בעצורים אומר הבוקר (א') ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מתוסכלים. כבר שישה חודשים שאנחנו מנהלים איתם תכתובת. גייסנו את טובי עורכי הדין בארץ שיענו על כל השאלות האפשריות אבל היפנים ממשיכים להתכתב. החלטנו לשים לזה קץ.

"בשבוע שעבר שיגר משרד המשפטים בארץ מכתב למשרד המשפטים ביפן בו הם מבקשים אישור לשלוח עורך דין מטעם משרד המשפטים הישראלי, שייוועד עם משרד המשפטים ביפן ויענה על כל השאלות. אנחנו מקווים שבכך תבוא לסיומה הסחבת הבלתי הגיונית בעניינו".

הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל עבור יעקב יוסף בן רייזל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}