כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תביעה נגד חברות הסלולר בארה"ב: התקינו תוכנת מעקב במכשירים

לפי התביעה, התוכנה של Carrier IQ אוספת מידע על משתמשי הטלפונים הסלולרים ומפרה את איסורי האזנות הסתר וההונאה בארה"ב

  • ח' כסלו התשע"ב
תביעה נגד חברות הסלולר בארה"ב: התקינו תוכנת מעקב במכשירים
מכשירים סלולארים. המחירים ירדו דרסטית



לקוחות ספרינט, AT&T, אפל וטי-מובייל בארה"ב תבעו את החברות בטענה כי תוכנת המעקב של חברת Carrier IQ מותקנת בטלפונים הסלולרים שלהם ומפרה את איסורי האזנות הסתר וההונאה האמריקאים.

התביעה ציטטה בלוגר ביו טיוב שהראה כי התוכנה אוספת מידע על משתמשי הטלפונים הסלולרים, בין היתר על מיקומם, על האפליקציות שהם משתמשים בהן ואף על המקשים עליהם הם לוחצים. ארבע לקוחות הגישו את התביעה ביום שישי בבית משפט בווילמינגטון, דלאוור ובקשתם היא למנוע מחברות הסלולר ויצרנית הסלולרים מלהשתמש בתוכנה.

לאחר הפרסום ביו טיוב יצרה ועדת המשפטים של בסנאט האמריקאי קשר עם Carrier IQ וחיפשה מידע נוסף. במקביל פירסמה Carrier IQ הודעה בדף האינטרנט שלה בו היא טוענת כי כל פעולה של תוכנת החברה מיועדת אך ורק לפתרון בעיות ברשתות הסלולריות.

ספרינט ו-AT&T היו החברות היחידות שהודו בשימוש בתוכנה, אך הבהירו כי אינן משתמשות בה בכדי לאסוף מידע על לקוחותיה. חברות סלולר אחרות כמו ורייזון הכחישו כי התוכנה פועלת ברשתות שלהן.

גוגל, שעל סמארטפונים הפועלים עם מערכת ההפעלה שלה אנדרואיד, נתגלתה לראשונה התוכנה, מסרה כי: "אין לנו כל יחסים עם CarrierIQ. אנדרואיד היא מערכת בקוד פתוח ואין אנחנו שולטים כיצד המפעילות והיצרניות מתאימות לעצמם את המכשירים".

אפל הפסיקה להשתמש במוצרי Carrier IQ ברוב מכשיריה ותסיר אותה לחלוטין ממכשיריה בעדכון התוכנה הקרוב, כך מסר דובר אפל, נטלי האריסון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}