כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מבצע מגרון • התושבים בביקור פתע בבתי שרי הליכוד

תושבי מגרון וילדיהם פשטו הערב על בתי שרי הליכוד • המטרה: עצירת התוכנית להריסת היישוב • תושב: "שיסתכלו בעיני הילדים ויקחו אחריות להחלטת הממשלה לשלוח אותנו לגור במקום"

מיגרון. צילום: ארכיון
מיגרון. צילום: ארכיון

עם צאת השבת יצאו עשרות תושבי מיגרון ל"פשיטה" על בתי שרי הליכוד וביניהם לימור לבנת, סילבן שלום, גלעד ארדן, ישראל כ"ץ ויעקב נאמן.

השרים נפגשו עם התושבים וילדיהם ושמעו מהם בקשה אישית ללחוץ על ראש הממשלה לפיתרון מיידי ולמניעת הרס היישוב.

תושב היישוב: "הוכח שאין אף טוען ערבי על הקרקע. שיסתכלו בעיני הילדים ויקחו אחריות להחלטת הממשלה לשלוח אותנו לגור במקום"

התושבים הגיעו לפגישות מלווים בילדיהם, והזכירו לשרים כי רק לפני כחודש התבררה בתביעה האזרחית כי אין אף תובע ויורש ערבי על הקרקעות ומדובר באדמות נפקדים. גם אם ימצא כזה ראוי לפצותו בכסף או בקרקעות חלופיים כפי שהורתה המדינה בתקדים הקרקעות של משה זר סמוך לברקן.

אחד מתושבי היישוב, חיים טייטלבוים, אומר הערב כי על השרים להבין שמאחורי העוול המשפטי יש משפחות וילדים שתורמים למדינה בכל אספקט, הן בצבא, בחברה וברווחה. "אין שום סיבה לעקור ולהרוס את היישוב וביכולתם למצוא את הפיתרון המשפטי והפוליטי".

מרכז מטה המאבק "מאשרים את היישובים", נחי אייל אמר כי זהו מהלך ראשון, וכי כל שרי הממשלה צפויים לביקורי בית גם משאר היישובים הצעירים העומדים בסכנת הריסה. "על השרים להכיר את השמות והפנים של הילדים הקטנים והוריהם עליהם עומדת שוב גזירת גירוש, ולפעול מול נתניהו על מנת שימצא את הפיתרון לאישורם. לא מדובר בבעיה משפטית, אלא פוליטית ואם נתניהו מעוניין בכך הוא ימצא את הפיתרון הראוי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}