כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מחר: הממשלה תאשר עוד חלק מדו"ח טרכטנברג

מחר יובא לאישור הממשלה עוד חלק של דו"ח טרכטנברג • בין ההמלצות: הוזלת מחירי הגז, פתיחת שוק הבטון לתחרות ונקודות זיכוי לאבות עובדים • ש"ס: "העיקר חסר"

ורכטנברג עם ראש הממשלה בנימין נתניה. צילום: פלאש90
ורכטנברג עם ראש הממשלה בנימין נתניה. צילום: פלאש90

חלק נוסף של דו"ח טרכנברג יגיע מחר (א) אל שולחנה של הממשלה, זאת לאחר שאושר חלקו הקודם שדן בהטבות המס ואשר יועלה בשבועות הקרובים, לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

על פי ההחלטה שתעלה לאישור מחר בממשלה, יוזלו מחירי הגז לשימוש ביתי, היקרים כיום מאלו הנמכרים לגופים מוסדיים. לצורך כך תוקם ועדה שתקדם את הנושא.

בנוסף תמשיך הממשלה בפעולותיה להוזלת מחירי הדיור: שוק המלט ייפתח לתחרות ומחיריו יהיו נתונים לפיקוח.

הממשלה תצביע גם על ההמלצה להגביר את התחרות בשוק הדלק, על ידי הקמת 40 תחנות דלק חדשות שיימסרו למפעילים חדשים. כמו כן, יוחזר הפיקוח על מחירי הסולר.

בין שאר ההחלטות, תטיל הממשלה על ועדת המחירים לבחון את המחיר המפוקח של מוצרים בענף החלב והביצים, ואת עלויות היצור והשיווק של המוצרים, במטרה להביא להורדת מחירים בענף זה.

צעד נוסף שצפוי להיות מאושר מחר הוא פטור ממכס לרוכשים באמצעות האינטרנט בסכום של עד 1000
שקלים. מדובר בהטבה משמעותית לרכישת מוצרים שונים לשימוש עצמי, כאשר המכס הנגבה עליהם כיום עשוי להגיע עד לעשרות אחוזים.

במסגרת הפעולות למניעת פגיעה במשק הישראלי על ידי מונופולים וקרטלים, תחוזק הרשות להגבלים עסקיים וסמכויותיה יורחבו, כך שתוכל לנקוט בצעדים אקטיביים ולנהל מעקב שוטף אחר כשלים בשוק.

עוד תחליט הממשלה על הגדלת מספר הגופים הפועלים בענף התחבורה הציבורית כדי להביא להורדת מחירי הנסיעה. במסגרת זו תפרסם הממשלה מכרזים שבהם ייבחנו המחיר המוצע, השירות לאזרח ועוד.

החלטה נוספת שנועדה להביא להוזלת עלויות הייבוא והייצוא בישראל היא לקדם את הקמתם של מסופי נמל בחיפה ואשדוד.

כאמור, צעדים אלה באים בנוסף לפרק המיסים בדו"ח טרכטנברג שאושר כבר לפני מספר שבועות. בין הטבותיו תוספת 2 נקודות זיכוי במס לאבות עובדים לילדים עד גיל 3, וביטול ההעלאה המתוכננת במס הבנזין בגובה של 40 אגורות לליטר.

בש"ס הביעו הערב מורת רוח מהצעדים עליהם תצביע מחר הממשלה ואמרו כי "כל עוד שלא יוכנסו בהמלצות העדפות לפריפריה ולעיירות הפיתוח ולא יאושר החוק לדיור ציבורי, העיקר חסר מן הספר.

"דו"ח זה הוא המשך להתעלמות מאזרחי המדינה שדורשים צדק חברתי", אמרו.

יחד עם זה ברור לכל כי אין ביכולתה של ש"ס לעשות משהו מעשי באשר לאישור המלצות הדו"ח. כזכור הייתה זו מפלגת ש"ס שלא הצביעה בעד הדו"ח בעת אישורו הכללי, ועדיין הוא עבר ברוב גדול. סביר להניח שזה גם מה שיקרה מחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}