כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אושרה מייעצת: כך תהיי אופטימית

מי אוהבת לחלום, ומיהי אופטימית? • האם האופטימיות קשורה למציאות? מהם חלקי המחשבה שלנו? • אושרה ולדמן עם עוד טור שינתח לכן את היום יום

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



אנו חיים שני עולמות מקבילים.

מדי פעם נפגשים משתתפים, צוחקים ובוכים על החיים ועל עצמנו. המפגש בינינו כל כך מרגש, ערני. אני מרגישה שאני עולה צעד נוסף במדרגות של החיים מתקדמת ליעד מקיימת הבטחה ישנה חדשה, בתמימות מאמינה לקול הפנימי, אני סומכת אליו שיוביל אותי לאמת.

בתוך גבולות, אני מרגישה את האדמה ודורכת מתקדמת, לא שוכחת להסתכל מסביב, הסימנים בדרך. מבט אל השמים מחבר אותי אנחנו נפגשים.

אני חושבת או עושה?

שולה אישה חושבת, "אני חושבת המון", סיפרה לי מרוצה מעצמה. העולם הפנימי שלי יותר עשיר מהחיים מהמציאות. "אני אוהבת לחלום", כאן אני לא מוגבלת, יש לי עם מי לדבר, העולם והתנהגות של בני האדם ידועה מראש, אני יודעת לאן אני הולכת.

שולה היקרה, האומנם את הולכת ? האומנם את יודעת או מרגישה ?

ברוכים הבאים לעולם המעשה!

אנו חושבים או עושים?! המחשבה שלנו בעלת משמעות עצומה יש לה יכולת להשפיע על כל מערך חיינו, היום זוהי הוכחה מדעית : במכניקת הקוונטים הוכח כי הצופה ( החוקר ) משפיע על תוצאות הניסוי ע"י המחשבה שלו, איך זה בא ליידי ביטוי בחיים שלנו ?

האירוע הפרשנות הרגש והתוצאה – אלו הם המרכיבים של המחשבה והמציאות שלנו, זהו מעגל החיים שלנו , נראה שחווית המציאות שלנו היא סובייקטיבית – למעשה אנו פועלים כל הזמן תחת אותה מתבנית חשיבה שהיא לא קשורה למציאות.

אלן היא אישה בת 35, אם חד הורית עם שני ילדים. הדבר שהיא רוצה זה להיות עשירה. היא חיה ממשכורת מינימאלית עלובה ביותר שבקושי רב מספיקה למשפחתה – יש משהו שהיא עושה שנותן לה תקווה, היא ממלא טפסי לוטו פעם בשבועיים.

והנה קרה הנס ואלן זכתה בסכום אגדי של עשרים מליון, אתם יכולים לשאר שהשמחה הייתה רבה מאוד – מיד היא קנתה בית מפואר רכב בקיצור כל מה שחלמה עליו שנים.

שנה לאחר מכן אלן חזרה לרצות – חוסר שביעות רצון מהחיים תקפו אותה שוב .

שביעות רצון מהחיים, שמחה, אופטימיות - כך נבדק בחקר של ד"ר סלגמן – חוקר ופסיכולוג בפסיכולוגיה חיובית - היא גנטית ותבניתית. היא לא קשורה למציאות – זה אופי של אדם.

מחקר מקביל לחייה של אלן מעשה עם אנשים שאיבדו את רגליהם בתאונה – נראה שלקח להם שנה לחזור להרגלי החשיבה. האופטימי נשאר אופטימי הפסימי נשאר פסימי – בלי קשר לאירוע שיש לנו במציאות.

הפרשנות שלנו על החיים היא אוטומטית

הפרשנות שלנו על החיים נובעת, למעשה, מחוויות עבר וחשיבה על העתיד:

ראו איך שיחה בין שני שכנות מתנהלת –
א- מה שלומך , הכול בסדר , יופי , תשמיעי את לא תאמיני – הילד שלי שלמה שבר את היד!
ב- מה את אומרת מסכן, את יודעת גם משה שהיה בגילו שבר את היד, אני לא ישכח את זה היה לו קשה מאוד, זה קרה בצד ימין, גם לי היה קשה הייתי צריכה לקחת חופש מהעבודה .

מילת הקישור גבס – פתחה תבנית שלמה של סיפורים על גבס קישורים והתניות התנהגויות, רגשיות מול אותה החוויה. כולנו מכירים שיחות שמתחילות בנושא אחד ונגמרת בנושא אחר.

כך גם המחשבה שלנו עובדת – האדם הוא המחשבה שלו – הדיבור הוא הביטוי של המחשבה שלנו, לכן האדם נקרא מדבר.

האירוע זו המציאות

הפרשנות שלנו על המציאות היא סובייקטיבית לחלוטין – והיא שונה מאדם לאדם.

רגש- האופן שאנו מפרשים את המציאות משפיעה על התגובה הרגשית שלנו.

התוצאה – התגובה יוצרת מציאות וממשיכה את המחשבה הראשונית – הפרשנות הסובייקטיבית.

עד כה לא חשבנו על המחשבות שלנו - יש לנו בחירה על איך נחשוב יש לנו יכולת לנתב ולנהל את המחשבות שלנו - מחשבה היא רק מחשבה – האם אני מוכנה לקחת אחריות ומחויבות על החיים שלי? האם אני רוצה לחיות את החיים שלי? ולקיים את התפקיד שלי?

אנו צריכים להחליט מה המטרה שלנו – מטרה אחת קטנה, קלה, אפשרית, שאנו לא עושים אותה בגלל 1000 תירוצים.

קחו החלטה – מטרה לעוד שבוע, חודש, שנה - את היעדים רשמו במקום בולט.

קחו אחריות - משמעות המילה אחריות זה לדעת שהגשמת המטרה תלויה רק בכם!

קחו התחייבות – נקטו פעולות – בלי פעולה אין תוצאות!

בהצלחה!!!

אושרה ולדמן מאמנת ויועצת עיסקית [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}