כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

למרות ההבטחות: לא אושר פרק ב' של דו"ח טרכטנברג

סיעת ש"ס והשר להגנת הסביבה הביעו מורת רוח מבשורת טרכטנברג - והממשלה לא העלתה את הנושא הבוקר לדיון • האם יצליחו נתניהו ושטייניץ לעמוד בהבטחתם? קשה להאמין

טרכטנברג וביבי. צילום ארכיון
טרכטנברג וביבי. צילום ארכיון



למרות דבריו של שר האוצר, יובל שטייניץ, לפיהם "רכבת טרכטנברג יוצאת לדרך כדאי לכולם לעלות" ועל אף הבשורות שהביא עמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, פרק ב' של דו"ח טרכטנברג שהיה אמור להיות נידון הבוקר לא עלה, בסופו של דבר, לדיון.

"נצביע היום על הטבות נוספות להפחתת יוקר המחייה בישראל, ההטבות מוזילות את מחירי הדיור, הנסיעה בתחבורה הציבוריות ומיועדות לסייע בהורדת מחירי הגז והדלק. ישנה גם בשורה נוספת לרוכשים מוצרים באינטרנט - יהיה פטור ממכס לרכישה ששווייה עד 1,000 שקל", אמר נתניהו בפתח הישיבה.

הוא הסביר כי מדובר ב"צעדים נוספים שאנו עושים בהמשך להטבות המס שכבר אישרנו, הטבות ששוות יחד מאות אלפי שקלים בחודש. אנחנו מסוגלים ללכת בתוואי הזה בזכות הדרך האחראית שבה אנחנו מנהלים את כלכלת ישראל. אנחנו ננהג באותה אחריות בהמשך, בבואנו לתת את המענה הראוי לצורכי החברה, הכלכלה והביטחון של מדינת ישראל אל מול הטלטלה הכלכלית בעולם ואל מול הטלטלה הגיאו-פוליטית באזורנו", 'בישר' בחגיגיות. שעות אחדות לאחר מכן הצליח לאשר את הפטור ממכס בלבד ונאלץ לדחות את שאר הסעיפים לישיבה הבאה.

כזכור, סיעת ש"ס הביעה כבר אמש את מורת רוחה מהחלק שעתיד לעלות היום בישיבת הממשלה, בטענה שהוא אינו כולל בשורה של ממש לשכבות החלשות ולתושבי הפריפריה ועיירות הפיתוח. יחד עם זה סירב שר הפנים, אלי ישי, להתחייב לכך שיצביע נגד הבוקר. "אני רוצה לבדוק ולבחון את ההמלצות", אמר, והוסיף כי אם יחליט שההמלצות אינן מתאימות "לא נשתתף בהצבעה".

גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שלח אמש מכתב למזכיר הממשלה יצחק האוזר בדרישה לדחות את ההצבעה בשל הזמן הקצר שניתן לשרים לעבור על הסעיפים.

עם תום הישיבה הודיעה לשכת נתניהו כי מדובר בדיון חשוב "שמחכים לו כבר 20 שנה" וכי "יש לאפשר לכל שרי הממשלה להביע את עמדתם בנושא". הישיבה הבוקר הייתה לחוצה בזמן שכן החלה מאוחר, בשל פקקים, והסתיימה מוקדם בשל הצורך של נתניהו וחלק מהשרים להגיע לשדה בוקר לאזכרה הממלכתית השנתית לזכרו של ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון.

בכל מקרה הורה נתניהו לפטור ממכס קניות באינטרנט עד לסכום של 1200 ש"ח, החלטה שאינה מצריכה חקיקה ותיכנס לתוקף עם חתימתו של שר האוצר. "הפטור מכס יגביר את התחרות ויוריד את המחירים", אמר נתניהו, וציין כי מדובר בצעד נוסף במסגרת אישור הטבות טרכטנברג להוזלת יוקר המחייה.

האם יצליחו נתניהו ושטייניץ לעמוד בהבטחתם לפיה המלצות הוועדה "ייצאו לדרך" ב-1 לינואר הקרוב? ימים יגידו, אך הסיכוי לכך, כך נראה, אינו גבוה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}