כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בעל הבית נחרד: ה'משולחים' היו שני שודדים

שני 'משולחים', שהתרימו גביר חרדי במנצ'סטר שבאנגליה - התגלו כשני גנבים גויים, שכייסו הסכמה מ'משולח' שהגיע מארצות-הברית • כך הם נלכדו

משולח. תמונת אילוסטרציה
משולח. תמונת אילוסטרציה



שני 'משולחים' בעלי חזות חרדית התדבקו ביום חמישי האחרון על דלת ביתו של גביר, תושב מנצ'סטר שבאנגליה. השניים הציגו בפני בעל הבית מכתב - באנגלית וביידיש - החתום בידי ראש ישיבה ידוע בארצות-הברית, וביקשו את עזרתו לטובת הישיבה.

בחוץ שרר קור מקפיא עצמות, ובעל הבית הזמין את שני המשולחים להיכנס אל תוך סלון ביתו ולהתחמם. בעלת הבית הוציאה עבורם עוגיות ותה, והשלושה התיישבו לשיחה. במהלך השיחה הבחין בעל הבית כי השניים לא בירכו על העוגיות - והתנהגותם נראתה לו מוזרה במקצת.

אחד מהם פזל כל הזמן לעבר ארון כלי הכסף במרכז הסלון - והחשד של בעל הבית - התעצם. באמצע השיחה הוא ביקש את סליחת השניים, ופנה להתקשר אל אחד העסקנים בשכונה, בכדי לברר האם הוא מכיר את שני המשולחים. תוך כדי השיחה הבחין כי אחד האורחים ניגש לויטרינה שבסלון, שלף גביע יקר, והכניסו לתוך מעילו.

בעל הבית לא נרתע, נעל את דלת הבית, והודיע לשניים כי המשטרה בדרך. בחקירת המשטרה התברר, כי מדובר בגויים מקומיים המבוקשים על-ידי המשטרה בגין מעשי שוד שביצעו לאחרונה.

בחקירתו הודה אחד הצעירים כי גנב מעיל מאחד מבתי הכנסת בעיר ובו מצא את מכתב ההסכמה לטובת הישיבה בארצות הברית. במעיל היו גם צ'קים שנתרמו לטובת הישיבה. השניים, שנוכחו לדעת כי המכתב יכול להוביל להכנסה יפה, החליטו להתחזות לשנוררים, ולגייס כסף 'לטובת הישיבה'.

בחיפוש בביתם נמצאו עשרות צ'קים בסכומי כסף גדולים שנגנבו מהמשולח וכן פרטים גנובים נוספים. עסקני הקהילה יצרו קשר עם הנהלת הישיבה בארצות-הברית והשיבו את הגניבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}