כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לשכת עוה"ד מתכוונת להעלות את דמי החבר ב-20% - מי אשם?

תקציב של 58 מיליון שקל לשנה אינו מספק את עסקני הלשכה והם דורשים להעלות את דמי החבר ב-130 עד 200 שקל לעו"ד לשנה • בלשכה רבים מי אחראי לדרישה

  • ח' כסלו התשע"ב
לשכת עוה"ד מתכוונת להעלות את דמי החבר ב-20% - מי אשם?



האם תקציב של 58 מיליון שקל לשנה לא מספיק ללשכת עורכי הדין? למרות ההכפלה במספר עורכי הדין בעשור האחרון, שהפכה את הלשכה לתאגיד עתיר תקציבים, מבקשים כעת עסקני הלשכה להגדיל את דמי החבר השנתיים ב-20%. בלשכה נשמעו היום האשמות הדדיות בנוגע לשאלה מי אחראי לדרישה להעלות את דמי החבר השנתיים ב-20%. תשלום דמי החבר הוא תשלום חובה, שחל על כל משפטן שמעוניין לעסוק בעריכת דין.

יו"ר הלשכה עו"ד דורון ברזילי שיגר הבוקר מכתב לכלל עורכי הדין שבו הוא מסביר כי "חברי ועדת הכספים, ממחנה ראש הלשכה הקודם (הכוונה לעו"ד יורי גיא רון, ה"ר), הציגו למועצה הארצית ביום חמישי האחרון את הצעת התקציב הכוללת העלאת דמי החבר ללשכה בשיעור חסר תקדים של כ-20%. אני כמובן מתנגד להצעה - התנגדות נחרצת". מקורות ממחנה גיא רון, לעומת זאת, טוענים כי מדובר במכתב מסולף ומגמתי של ברזילי שממשיך לנהל תעלולים תקשורתיים חסרי בסיס.

גורמים בלשכה מציינים כי בהצעת התקציב של ברזילי ל-2012 הוא ביקש להקצות לו חצי מיליון שקל כתשלום שכר למשנה למנכ"ל הלשכה, משרה שאינה קיימת כיום, 700 אלף שקל לסבסוד כנסים ומיליון שקל לפורום הצעירים. הצעות אלו נדחו על ידי חברי ועדת הכספים ומכאן התרעומת של ברזילי לגבי התקציב שהוצע.

במכתב ששלח ברזילי לעורכי הדין הוא מסביר כי "לטעמי, אין צורך כלל בהעלאת דמי החבר. במיוחד בעת הזו, בה מסתמנת האטה כלכלית ורבים מהחברים מתמודדים עם מציאות כלכלית לא פשוטה, חובה עלינו להיות קשובים למתרחש בציבור. לא רק שאין צורך להעלות את דמי החבר, להערכתי אפשר להפיק הרבה יותר מהתקציב הקיים". ברזילי הוסיף כי בכוונתו להקים ועדה חיצונית שתבחן את תקציב הלשכה מהיסוד, ותציע תוכנית התייעלות לטובת ציבור עורכי הדין. הוא הביע תקווה בחודשים הקרובים יושלמו מסקנותיה והוא יוכל להציגן בפני עורכי הדין.

ברזילי תוקף את ועדת הכספים שהציעה להעלות את דמי החבר בשיעור הנע בין 200-130 שקל לכל עורך דין - בהתאם לוותק של עורך הדין. הוא מביע ביקורת כלפי ה"תקציב המנופח והלא מאוזן שמבטל לחלוטין את תקצוב פעילות עורכי הדין הצעירים בלשכה". ברזילי מזכיר במכתבו שבוועדת הכספים ובמועצה הארצית של הלשכה, הגוף שמאשר את התקציב, זוכה ראש הלשכה הקודם, עו"ד יורי גיא רון, כרגע לרוב, ולכן יש חשש ממשי שעלייה זו בדמי החבר תאושר על ידם ותכנס לתוקף.

ברזילי מסכם את פנייתו בכתבו: "לפני כחמישה חודשים זכיתי באמונכם להנהיג את הלשכה ובכוונתי להמשיך ולעשות הכול כדי לשמור על האינטרסים האמיתיים של ציבור עורכי הדין בישראל. אני מתכוון להיאבק נגד ניסיון מיותר זה להעמיק את הנטל על חברי הלשכה ואשמח לשמוע את עמדתכם בנדון".

ממחנה גיא רון נמסר כי בכוונתם להתנגד להעלאת דמי החבר, ויעשו כדי למנוע זאת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}