כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

גברת קלינטון התערבה, השרים זועמים

בנאום שנשאה מזכירת המדינה האמריקנית בכנסת, השוותה את ישראל לאיראן בנושאי 'שירת נשים' וחקיקה נגד השמאל • ישיבת הממשלה נפתחה בגל מחאה ספונטאני

אנטי-דמוקרטית. הילארי קלינטון
אנטי-דמוקרטית. הילארי קלינטון



דבריה של מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, מצליחים להרגיז רבים מנבחרי הציבור במדינת ישראל.

במהלך דברים שנשאה בסוף השבוע בפורום סבן בכנסת, תקפה קלינטון את הקצאת מקומות הישיבה הנפרדים לנשים ולגברים באוטובוסים.

"זה מזכיר לי את רוזה פארקס האמריקאית השחורה שסירבה לפנות את מקום ישיבתה באוטובוס לנוסעים לבנים", אמרה, ותקפה את התופעה המכונה "הדרת נשים".

בהמשך דיברה נגד התופעה של יציאת חיילים דתיים מאירוע בו שרו נשים ואמרה כי "יש חשש כבד לפגיעה בזכויות הנשים בישראל, המקרה בו עזבו חיילים דתיים בצה"ל את הטקס וזאת עקב סירובם להאזין לשירת נשים, מזכיר לי את המתרחש באיראן".

קלינטון אף יצאה נגד מה שמכונה על ידה "גל החקיקה הישראלי כנגד עמותות השמאל" ואמרה כי ההצעה להגביל את התרומות לארגוני זכויות אדם "הינה אנטי דמוקרטית".

סכנת המתייוונים

הבוקר, לפני שנכנסו לישיבת הממשלה השבועית, תקפו כמה מהשרים את התערבותה של קלינטון בענייניה הפנימיים של ישראל.

"הקולות האלה מוגזמים", אמר שר האוצר, יובל שטייניץ והוסיף כי "מדינת ישראל היא דמוקרטיה חיה, ליברלית, נושמת, בועטת, אני לא מכיר הרבה דמוקרטיות טובות בעולם. יש כמובן צורך לעתים לתקן דברים או למנוע את קלקולם".

באשר לנושא של הדרת נשים אמר כי "הדרת נשים, הפרדת נשים, או ניסיון למנוע מנשים להשתתף במופעים בצה"ל או בכל מקום אחר זה נושא שהוא לא מקובל לחלוטין וצריך לשים לו סוף", אך יחד עם זה שלל את העובדה כי יש כאן "איזה איום על הדמוקרטיה".

גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן לא אהב את ההתערבות. "הייתי מציע שבכל מקום בעולם נבחרי ציבור יסתכלו קודם כל על הבעיות שלהם", אמר. יחד עם זה, ציין ארדן, כי גם הוא אינו אוהב את הניסיונות להדיר נשים. "אני בטוח שהצעדים האלו מסייעים למי שרוצה להשניא את הדת היהודית", אמר.

גם יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים, אלי ישי, דיבר נגד ההתבטאויות באמרו כי "יש כנסת בישראל, שבודקת ובוחנת את הסוגיה. מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואני מעריך שכל מה שייעשה פה ייעשה במסגרת החוק".

מי שיצא בחריפות נגד דבריה של קלינטון, ובעיקר בנושא הדתי, היה ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה, שאמר כי "ההפרזה בתגובה הקלינטונית על הסכנה לדמוקרטיה הישראלית, היא תוצאה של מלשינים מתייונים המוציאים דיבת הארץ רעה לעיני כל העמים. אי אפשר לבא בטענות ליוונים שבאים לעזרת המתייונים. זאת הסכנה של קרנות השמאל הקיצוני המגייסים הון עתק ממדינות זרות, נגד העם היהודי בארץ הקודש.

"אם אומרים לקלינטון שמדינת ישראל היא איראן ושופטת בג"צ משווה את הכנסת הנבחרת לנאצים, מה אתם מצפים שקלינטון תגיד? השאלה היא מתי יבינו החשמונאים את סכנת המתייונים, שנחושים להחריב את ארץ ישראל ופועלים לגייס את הגויים נגדה ולהמיט עליה אסון?" – אמר.

היחידה שהגנה על דברי קלינטון הייתה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. "ידידי ישראל ואוהביה החיים בישראל ובחוץ מודאגים מהתהליכים שישראל עוברת. הדאגה הזאת מגיעה מאלה שנאבקים עבורינו באום ומול כל המקטרגים ושפועלים כדי שישראל תשמור על היתרון הבטחוני שלה באזור. הדאגה הזאת צריכה להעיר את כל אלה שעדיין עיוורים לגל העכור ששוטף את ישראל מבפנים", אמרה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}