י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

המוסדיים נכנסים • גיוסי ענק בתעודות הסל

רונן סלומון: "המגמה בה המוסדיים ממשיכים ברכש תעודות סל נמשכת" • שוק תעודות הסל מנהל נכסים בהיקף של כ-55 מיליארד שקל • הסיבה לגיוסים: נזילות גם בעיתות משבר

המוסדיים נכנסים • גיוסי ענק בתעודות הסל

שוק תעודות הסל בישראל גייס למעלה ממיליארד שקל במהלך חודש נובמבר, לדברי רונן סולומון, מנהל איגוד תעודות הסל בלשכת המסחר: "בניגוד למגמה השלילית בשווקי ההון בעולם ומגמת הפדיונות בענף קרנות הנאמנות, שוק תעודות הסל פרח גם בחודש האחרון. בחודש נובמבר 2011 גייס ענף תעודות הסל בנטו סך של קצת מעל 1 מיליארד שקל, ומתחילת השנה גייס הענף סך של 3.8 מיליארד שקל בנטו (בעיקר בתעודות פיקדון). המדובר בחודש רביעי ברציפות, בהם מצליח שוק תעודות הסל לגייס יותר מאשר הפדיונות, בעיקר בזכותם של משקיעים מוסדיים ומשקיעים מתוחכמים.

"במהלך חודש נובמבר עדיין נמשכה המגמה בה הלקוחות המוסדיים ממשיכים לרכוש תעודות סל, על אף הירידות בשווקים, וזאת בשל נזילותן של תעודות הסל בייחוד בתקופת משבר (זאת בניגוד לענף קרנות הנאמנות, שמבוסס בעיקר על משקיעים פרטיים, שרובם מוכרים בפאניקה של הירידות בשווקים)".

"בחודש נובמבר חלה ירידה קלה בהיקף הנכסים המנוהל בשוק תעודות הסל, בעיקר לאור ירידות השערים בשווקים. שוק תעודות הסל מנהל נכון לסוף חודש נובמבר 2011 סך של 54.9 מיליארד שקל, לעומת אוקטובר 2011, שאז נוהלו סך של 55.1 מיליארד שקל (בשיא, ניהל ענף תעודות הסל באפריל 2011 סך נכסים בהיקף של 59.7 מיליארד שקל)". הוסיף וציין סולומון.

מבדיקתו של סולומון עולה כי "גם בחלוקה לקטגוריות השקעה, ניתן לראות שמירה על יציבות. עדיין כ-33.5% מושקעים במדדי מניות מקומיים, עוד כ-18.5% במדדי מניות בחו"ל, כ-31% באגרות חוב בארץ, וכ-11.5 בתעודות פיקדון. שאר ההשקעות הם בשיעורים נמוכים במדדי אג"ח בחו"ל, תעודות ממונפות ואסטרטגיות וסל מדדים. בחודש נובמבר היה גיוס של מעל מיליארד שקל בתעודות פיקדון, שהמגייסת העיקרית הינה קסם מבית אקסלנס-נשואה.

לדברי סולומון "מבחינת נתחי השוק, הרי שקסם מבית אקסלנס-נשואה חזרה להובלה, והיא מחזיקה כחודש נובמבר 34% מהשוק. אחריה נמצאות תכלית ואינדקס מבית דש-איפקס שמחזיקים יחדיו 32.5% מהשוק. פסגות סל מחזיקה נתח שוק של 13.9%, מיטב ומבט שמוזגו, מחזיקות יחדיו נתח שוק של 13.2%, והראל סל מחזיקה נתח של 6.5% משוק תעודות הסל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}