כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מרד צרכנים נגד אורנג' בבריטניה: התעריפים זינקו ב-75% תוך שנה וחצי

לקוחות החברה, שמוזגה עם טי-מובייל במארס 2010, הגיבו בזעם על כוונת החברה להעלות שוב את התעריפים בינואר הקרוב • התעריף הממוצע של שיחה בכל רשתות הסלולר בבריטניה זינק מאז המיזוג ב-32%

  • ח' כסלו התשע"ב
מרד צרכנים נגד אורנג' בבריטניה: התעריפים זינקו ב-75% תוך שנה וחצי



לקוחות אורנג' בבריטניה זועמים נגד החברה, לאחר שתעריף שיחה ממוצעת בחברה זינק ב-75% מאז מוזגו אורנג' וטי-מובייל באפריל 2010, מהלך שפגע בתחרות בשוק הסלולר הבריטי.

הנתונים פורסמו על ידי אופקום (ofcom) - שלוחת הרגולציה של משרד התקשורת הבריטי, לאחר שלקוחות החברה הגיבו בזעם והחלו במרד צרכנים נגד אורנג', על כוונתה להעלות את תעריפי השיחות ב-4.34% נוספים החל מינואר 2012. "ספקיות הסלולר חייבות לוודא שהן מצייתות להתחייבויות שלהן", אמר לגרדיאן דובר מטעם אופקום. "אנחנו מפקחים על המתרחש ונשקול נקיטת צעדים נגד החברה אם יידרש".

אורנג' הגנה על החלטתה להעלות תעריפים בטענה שהם תואמים את קצב האינפלציה, אשר עומדת על 5.4% לשנה. אך מחקר שבוצע עבור גרדיאן מעיד כי חברות הסלולר בבריטניה כבר העלו מחירים בשיעורים ניכרים.

מאז מארס 2010, המחיר הממוצע של שיחה סלולרית בבריטניה עלה מ-23.4 פני ל-31 פני. לקוחות אורנג' ו-וודאפון נפגעו בצורה הקשה ביותר, לאחר שהתעריפים זינקו כמעט כפליים, מ-20 פני ל-35 פני. רשת O2 העלתה תעריפים מ-25 פני ל-35 פני. לעומת זאת, לקוחות שתי הרשתות הקטנות יותר, טי-מובייל ו-ת'רי שמרו על תעריף של 25 פני.

לקוחות אורנג' הוציאו את זעמם על החברה בטוויטר: "מהלך חצוף מאין כמותו של אורנג', המנוגד לעיקרון של חוזה אם החברה פשוט יכולה להעלות תעריפים מתי שבא לה", כתבה אלי ג'יימס. רבים כעסו על כך שהחברה יידעה אותם על העלאת המחירים באמצעות הודעת טקסט בלבד. ג'יימס קלארק צייץ: "אורנג' הם חבורה של פחדנים. לשלוח הודעה כזאת באמצעות SMS ביום שישי אחה"צ, לפני חג המולד, ולא להחיל את הצעד על לקוחות טי-מובייל!".

דובר מטעם חברת אורנג' אמר לגרדיאן: "אנחנו בטוחים שנוכל להמשיך להציע ללקוחותינו ערך רב לכספם ומבצעים מתגמלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}