כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פוטנציאל ל-1.4 TCF גז טבעי ו-133 מיליון חביות נפט מול חדרה

שותפות מודיעין אנרגיה דיווחה הבוקר על התוצאות • המנכ"ל רון מאור טס בשבוע שעבר ליוסטון, טקסס, כדי לקבל את תוצאות פענוח הנתונים

  • ח' כסלו התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



שותפות מודיעין אנרגיה דיווחה הבוקר על פוטנציאל לתגלית נפט וגז טבעי מול חופי חדרה. החברה דיווחה על 1.4TCF גז טבעי בהסתברות של 25% ו-133 מיליון חביות נפט ברות הפקה בהסתברות של 25%-29%.

מדובר במבנה תת-ימי הממוקם כ-30 ק"מ מערבית לקטע החוף שבין חדרה לחיפה, בשטח רישיון "ים חדרה". בינואר השנה סיימה מודיעין סקר סיסמי תלת-ממדי (3D) בשטח בעלות של כ-4.1 מיליון דולר. מנכ"ל מודיעין, רון מאור, טס בשבוע שעבר ליוסטון, טקסס, כדי לקבל את תוצאות פענוח הנתונים.

בעבר שיערו כי במקום ייתכן מרבץ נפט בנפח קטן או בינוני בלבד. משום כך, מודיעין היתה שותפות החיפושים היחידה שהתמודדה על קבלת רישיון הקידוח באזור לפני כשנתיים.

לפי הערכות, מודיעין תדווח כי בסקר שביצעה אותר מבנה תת-ימי שעשוי להכיל נפט וגם גז טבעי, אבל לא בהסתברות גבוהה במיוחד. לפי תנאי הרישיון, מודיעין אמורה לחתום עם קבלן קידוח על חוזה עד תחילת פברואר 2012, ולבצע ברישיון קידוח אקספלורציה ראשון עד יוני 2012. באוקטובר דיווחה מודיעין כי היא מנהלת משא ומתן עם חברה זרה לצירופה כשותפה ברישיון, ולשכירת שירותיה המקצועיים לצורך ביצוע הקידוח.

מודיעין, שבשליטת צחי סולטן וקונצרן אי.די.בי של נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, הוקמה לפני שנתיים, ונסחרת לפי שווי של 730 מיליון שקל. השותפות גייסה עד כה 145 מיליון דולר, ונכון לספטמבר היו בקופתה 116 מיליון דולר. השותפות מחזיקה גם בכ-27% מהזכויות בשני רישיונות הקידוח המבטיחים שרה ומירה, שמכילים לפי הערכות החברה יחדיו כ-82 BCM בהסתברות של 43%-58% וכן פוטנציאל ל-150 מיליון חביות נפט בהסתברות של 18%. הקידוח ברישיונות אמור להתבצע בחצי השנה הקרובה.

חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון השותף הכללי במודיעין אנרגיה, מסר כי "מדובר בתוצאות משמעותיות עבור מודיעין אנרגיה, המחזיקה ב- 100% מהרישיון. תוצאות אלה, בנוסף לפורטפוליו המרשים של השותפות, ממצבות כיום את מודיעין כאחד הגורמים בעלי הפוטנציאל הגבוה בתחום חיפושי הגז והנפט."

רון מאור, מנכ"ל משותף במודיעין אנרגיה, הוסיף כי "אנו עומדים בפתחה של שנה רצופת אבני דרך מהותיות לשותפות: קידוחים ברשיונות 'שרה' ו'מירה', תוצאות הסקרים ב'גבריאלה', ותוצאות בחלק הצפוני של 'ים חדרה'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}