כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שמחה בחמאס: האחים המוסלמים ניצחו במצרים

מהפך איסלמי במצרים • תנועת ה'אחים המוסלמים' זכתה ב40% מהמושבים בפרלמנט המצרי • המועצה הצבאית השלטת במצרים: "אנו מודאגים ומאוכזבים מהתוצאות"

ההפגנות בככר תחריר. צילום: ארכיון
ההפגנות בככר תחריר. צילום: ארכיון

תנועת האחים המוסלמים הכריזו היום (שבת) על נצחון התנועה בבחירות לסבב הראשון של הבית התחתון של הפרלמנט במדינה.

"אנו קוראים לכולם, ובמיוחד לאלו הקושרים עצמם לדמוקרטיה, לכבד את רצון העם ולקבל את בחירתו", נכתב בהצהרה של התנועה לכלי התקשורת במצרים. "אלו שלא הצליחו כפי שקיוו מוזמנים לעבוד קשה יותר, לשרת את האזרחים ולהשיג את תמיכתם בפעם הבאה".

התוצאות טרם פורסמו רשמית, אולם כלי תקשורת מצריים מדווחים, כי רשימתה של תנועת "האחים המוסלמים" זכתה בלמעלה מ-40% מהמושבים בפרלמנט, ומפלגת "א-נור" - רשימה איסלאמית גם היא, זכתה בכ-20% נוספים בבחירות של רשימות המפלגות, המהוות כשני שלישים מהמכסה.

בנוסף, נראה כי מועמדי המפלגות הללו זכו בהישגים גדולים בבחירות הישירות על המושבים בפרלמנט, המהווים שליש נוסף, דבר המהווה ניצחון מוחץ לגוש האיסלמי במדינה.

תנועת חמאס, תנועת אחות ל'אחים המוסלמים', בירכה על תוצאות הבחירות במצרים, "מדובר בניצחון שיוביל לתמיכה הולכת וגוברת באינטרס הפלסטיני, היחסים בין המשטר החדש במצרים לבינינו יהיו טובים מאוד", לשון ההודעה.

לעומת זאת, המועצה הצבאית העליונה השלטת במצרים מודאגת מהתוצאות על פי הדיווח, המועצה הצבאית מודאגת מניצחון "האחים המוסלמים" ומפלגת "א-נור" הרדיקלית, ומעריכה כי הן צפויות לרשום הישגים גדולים גם בשני הסבבים הבאים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}