כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ביבי נבהל והקמפיין נגד ההתבוללות - הופסק • צפו

קולטים? • קמפיין של משרד הקליטה נגד ההתבוללות ובעד העליה ארצה הושק בארה"ב • בנימין נתניהו נבהל מהתגובות והורה על הפסקתו • צפו בסרטונים שהבהילו את ביבי

ביבי נבהל והקמפיין נגד ההתבוללות - הופסק • צפו

קמפיין של משרד הקליטה בארצות הברית, נגד התבוללות ולמען עידוד העלייה לארץ-ישראל, הוסר בהוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נתניהו אף התנצל והבהיר שלא היה מודע לקמפיין, וציין שהוא מוקיר עמוקות את יהדות אמריקה.

הקמפיין, שזכה לכותרת "לפני שחנוכה יהפוך לחג המולד – עזרו להם לחזור לישראל", עורר סערה בקרב כמה מבכירי הקהילה היהודית בארה"ב והללו מחו ואמרו: "הקמפיין מפגין זלזול בחג המולד וחוסר כבוד ליהדות ארצות הברית".

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן, הודיע: "בזמן שאנו מעריכים את הרציונל העומד מאחורי הפנייה של ממשלת ישראל לאזרחיה המתגוררים בארצות הברית לשוב לישראל, אנו חוששים כי יכולים להיות מי שייפגעו ממה שהסרטונים מרמזים על יהדות ארצות הברית",

שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, התנצל על הקמפיין, הבהיר שהושק ללא ידיעת ראש הממשלה וכי, "הקמפיין של משרד הקליטה לא לקח בחשבון כנראה את הרגישויות של יהדות ארצות הברית, ואנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה".

הקמפיין כולל שלושה סרטונים של לשכת הפרסום הממשלתית. הוא הועלה לשלטי חוצות שהוצבו בערים הגדולות בארצות-הברית, בהן ניו יורק, לוס אנג'לס ופאלו-אלטו בקליפורניה.

הסרטון מעורר הסערה, הועלה לאתר משרד הקליטה תחת הכותרת: "לפני שחנוכה יהפוך לחג המולד - הגיע הזמן לחזור לישראל", הוא סרטון שבו נערכת שיחת וידיאו בין ילדה אמריקנית לבין סבה וסבתה בישראל. שני המבוגרים יושבים לפני המנורה, ושואלים: "איזה חג את חוגגת?" בת היורדים עונה: "חג המולד".

לפי הוראת נתניהו, הסרטון סולק מאתר משרד הקליטה. סרטון אחר - "לפני שאבא יהפוך ל'דדי'" - נותר באתר. כך גם סרטון בנושא יום הזכרון.

משרד הקליטה הבהיר בתגובה כי בשום שלב לא יועד הקמפיין לאוכלוסייה היהודית, אלא לקהילת היורדים הישראלית.

למרות שמשרד הקליטה הסיר את הסרטון מהרשת, הוא שודר בערוצי חדשות שונים. ואנו מציגים את אחד השידורים כאן.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}