כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הכרוז הפריע ל'טיש', האדמו"ר החל לדבר צניעות

בעיצומה של סעודת ההילולא לאדמו"ר מסטראפקוב זצ"ל, נשמע כרוז רועם על הפגנה נגד תמונות הנשים בבירה • בנו האדמו"ר פתח בסיפור על המפגן הפרטי של אביו זצ"ל

האדמו"ר מסטראפקוב בסעודת ההילולא אמש. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מסטראפקוב בסעודת ההילולא אמש. צילום: בחדרי חרדים

בבית המדרש של חסידות סטראפקוב בשכונת מאה שערים בירושלים נערכה אמש (ה') סעודת הילולא לזכרו של האדמו"ר הקודם בעל ה'דברי יחזקאל שרגא' מסטראפקוב זצ"ל במלאות 17 שנים להסתלקותו.

האדמו"ר זצ"ל נודע כמי שעבד את קונו בסילודין והרביץ תורה ויראה במשך כארבעים שנה.

לרגל ההילולא, ערך בנו האדמו"ר את ה'טיש' ונשא מדברותיו במשנתו של אביו - בעל ההילולא, בהשתתפות חסידים ואנשי מעשה.

למהלך הטיש הפריע רמקול רב עוצמה שעבר בשכונת מאה שערים. האדמו"ר שהתעניין לפשר הרמקול נענה על ידי מי מהחסידים כי הרמקול מכריז על הפגנה ומחאה גדולה שצפויה בשבוע הבא כנגד הכוונה לפרסם תמונות נשים בחוצות ירושלים.

אחד מהנוכחים בטיש מספר ל'בחדרי חרדים': "האדמו"ר הפתיע את כולם ואמר: נלחמים על צניעות! אספר לכם סיפור אקטואלי מאבי הרבי זצ"ל איך הוא מסר את נפשו על ענין ה'צניעות' ומנע תמונות של נשים".

וכך סיפר האדמו"ר: "בעודי צעיר לימים, לפני למעלה מארבעים שנה, אבי זצ"ל היה נוסע באוטובוסים לחזק יהודים ולקרבם לאביהם שבשמים.

"באחת הפעמים נסע אבי באוטובוס וראה פרסומת עם תמונה של אשה לא צנועה. אבי ביקש מהנהג שיסיר את התמונה, אך הוא בשלו. לא הסכים. אבי, שבכיסו היה סכין עמו היה מקלף תפוחים, חתך את המודעה. הנהג עצר את האוטובוס והזמין משטרה.

"השוטר שהגיע שאל את אבי האם הוא עשה את זה. אבי השיבו כי אכן הוא קרע את המודעה. השוטר שאל מדוע. אבי ענה: כי זה גורם ליצר הרע. השוטר שנדהם מעוצמת הדברים שאל: וגם ליהודי זקן רב גדול כמוך יש יצר הרע? הרבי ענה: בודאי גם שאדם יותר מבוגר היצר הרע יותר גדול. לאחר דין ודברים עזב את אבי לנפשו.

"מכאן", אמר האדמו"ר מסטראפקוב, "רואים שצריך למסור את הנפש בנושא הצניעות גם בימינו אנו!"

הבוקר (ו') יעלה האדמו"ר לפקוד את קבר אביו האדמו"ר זצ"ל הטמון בהר המנוחות בירושלים.



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}