כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נשיא אוקראינה בישראל • "עצמות רבי נחמן לא יעלו"

נשיא אוקראינה הגיע ארצה ועימו חרושת השמועות בדבר העלאת עצמות רבי נחמן לישראל • מקורבים וחסידי ברסלב: "לשמועות אין בסיס - רוב חסידי ברסלב מתנגדים"

נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ' בישראל
נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ' בישראל



נשיא אוקראינה, ויקטור ינקוביץ', הגיע היום (ה') לביקור בישראל. כשהוא מלווה בפמליה מכובדת ביקר ביער ירושלים ונטע עץ זית בחורשת האומות.

אל הביקור הוזמן העסקן החבדי, לוי אדרעי, שמונה לאחרונה מטעם משרד החוץ לתאם פעולות חסידות ברסלב וארגונים יהודים באוקראינה.

בארוע השתתפו גם שר החוץ האוקראיני, שגריר ישראל באוקראינה ראובן דין אל, והרב הראשי משה אסמן, שהגיע אף הוא עם פמלייתו של הנשיא.

לקראת הביקור, פנה ח"כ דני דנון בבקשה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשוחח עם האורח רם הדרג, כדי לקדם את הבאת עצמות רבי נחמן מברסלב לישראל.

לטענתו תורם אלמוני הבטיח לסייע בנושא באמצעות תשלום סכום גדול לממשלת אוקראינה.

אל אדרעי, המקורב לחוגי השלטון באקוראינה, טען כי לבקשה אין כל בסיס ממשי, וכי קיימת התנגדות גם בקרב חסידי ברסלב למהלך.

אומן. צילום: יעקב נחומיצילום: אומן. צילום: יעקב נחומי
אומן. צילום: יעקב נחומי


"רבי נחמן התנגד"

נתן משי, עיתונאי וחסיד ברסלב מגיב גם הוא ליוזמה ואומר: "לצערנו בכל פעם שעולים פרסומים מסוג זה, מתעורר זעם בקרב רבים מחסידי ברסלב, מכמה סיבות ובראשן: רבי נחמן מברסלב עצמו הביע את רצונו בפני תלמידיו, חצי שנה קודם פטירתו, להיקבר באומן, ליד 30 אלף יהודים שנרצחו על ידי בני עוולה".

באשר לפעילותם של אנשים לעלות את עצמותיו הוא אומר: "מדובר בקומץ אנשים שמנסים פעם אחר פעם לפנות לדרגים פוליטיים כדי שיטפלו בנושא - ונוחלים כישלון. לממשלת אוקראינה אין אינטרס מבחינה כלכלית, ומבחינות אחרות להעביר את עצמותיו לארץ.

"האם יש אדם שמסוגל לנגוע בעצמותיו של רבי נחמן מברסלב כשהוא הביע את רצונו להיקבר שם?", תמה משי. "דעת הרוב בחסידות ברסלב היא, שאין לגעת בעצמות רבי נחמן, בפרט שהקשרים עם הממשלה האוקראינית מצויינים". סיים.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}