כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לאומי שווייץ השלים רכישת 'ספדיה' ב-587 מיליון שקל

ספדיה מנהל נכסי לקוחות בהיקף כולל של קרוב ל-3 מיליארד פרנק שוייצי

  • ה' כסלו התשע"ב
בנק לאומי. צילום: יעקב נחומי
בנק לאומי. צילום: יעקב נחומי

בנק לאומי הודיע על השלמת העסקה לרכישת מלוא הון המניות של בנק ספדיה השווייצי (Bank Safdie SA), עליה הכריז בפברואר השנה. ספדיה מנהל נכסי לקוחות בהיקף כולל של קרוב ל-3 מיליארד פרנק שוייצי (12.3 מיליארד שקל). בשנת 2010 הסתכם הרווח הנקי שלו בכ-2.8 מיליון פרנק שוייצי וב-2009 בכ-2.5 מיליון פרנק. בכוונת לאומי למזג את בנק ספדיה לתוך לאומי שווייץ בתחילת שנת 2012, בכפוף לקבלת אישורים נדרשים.

התמורה ששולמה במועד סגירת העסקה היא כ-143 מיליון פרנק שווייצי (587 מיליון שקל), אשר חלקה שולם למוכרים וחלקה הופקד בנאמנות, להבטחת התאמות בתמורה הנגזרות משינויים בנכסים המנוהלים על ידי בנק ספדיה במשך 24 חודשים מיום השלמת העסקה, והתאמות נוספות.

את השלמת העסקה הובילו צבי איצקוביץ', ראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית בלאומי וצוות החטיבה. "המיזוג עם ספדיה הוא נדבך נוסף בביסוסו של לאומי כבנק מוביל בזירה הבינלאומית, ואין לנו ספק בתרומתו להרחבת מגוון השירותים שאנחנו מספקים ללקוחות הבינלאומיים שלנו", אמר איצקוביץ' עם השלמת העסקה.

אמנון זיידנברג, מנכ"ל בנק לאומי שווייץ אמר כי "כחלק מהשינויים בפעילותנו נמזג את פעילותם של צוותי הבנקאות הפרטית בשני המוסדות, על מנת לשפר את השירות שניתן ללקוחותינו בשווייץ, בישראל ובמדינות נוספות וכחלק מהמסורת הארוכה של שירות אישי ותחרותי שנהוגה בלאומי". כיו"ר לאומי שווייץ מכהנת גליה מאור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}