כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שנה לאסון הכרמל: אימון של הכיבוי האווירי

מטרת התרגיל: יצירת שפה משותפת בין כלל הכוחות הפועלים בשטח, לרבות הטייסים ואנשי מערך הכבאות הארצי • עד כה הוזנקה הטייסת לכ-150 שריפות • צפו

צילום: אור ויינר ועידן עטר, דובר צה"ל
צילום: אור ויינר ועידן עטר, דובר צה"ל



יחידת הכיבוי האווירית קיימה השבוע אימון בדרום הארץ שמטרתו לתרגל את הכוונת כוחות הכיבוי הנמצאים בשטח בעת שריפה, זאת במלאת שנה לאסון הכרמל, שהביא להקמת היחידה.

האימון כלל יום עיון ותרגול בשטח של מטוסים מהיחידה בעת שריפה.

בתרגיל, שארך יומיים, השתתפו צוותים מחיל האוויר בליווי צוותי שטח מהקרן הקיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, מערך הכבאות הארצי וטייסים אזרחיים מחברת "כים-ניר" העובדים בשיתוף פעולה עם יחידת הכיבוי.



מטרת התרגיל: יצירת שפה משותפת

סגן מפקד היחידה, רס"ן ניסים, סיפר כי מטרתו המרכזית של התרגיל היא יצירתה של שפה משותפת בין כלל הכוחות הפועלים בשטח. "אנו שואפים להגיע למצב שבו כל אדם המהווה חלק מהיחידה, יוכל להסתכל על המצב בשטח דרך נקודת מבטו של הגורמים הנוספים הפועלים ביחידה. רק כך נוכל לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר", הוא ציין.

היום השני לתרגיל עסק בפעילותם של מטוסי הכיבוי, לרבות הסבר מקיף על תפעולם בזמן אמת. לאחר מכן השתתפו הצוותים בתרגיל של המטוסים לכיבוי שריפה בחורשה בדרום הארץ. המטוסים הצהובים אשר חגו מעל עצי האורן הגבוהים ורססו מטר של מים צוננים לעבר מטרות, עוררו התפעלות מצד המשתתפים.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}