כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כתב אישום נגד 'הזיקית'; החותן - אורי סופר נחקר באזהרה

בכתב האישום שהוגש נגד הסיקריק יוסף מאיר חזן, מתוארים מעלליו בפרוטרוט • חמיו, אורי סופר, נחקר תחת אזהרה • ומדוע יעקב משה קוסמן שוחרר?

ה'זיקית' יוסף מאיר חזן.
ה'זיקית' יוסף מאיר חזן.



כתב אישום הוגש הבוקר (ה') בבית המשפט השלום בירושלים נגד הסיקריק יוסף מאיר חזן ׁ(לשעבר קיין-י"א) המואשם בתקיפת שוטרים, התפרעות ובתקיפה בנסיבות מחמירות.

האישום הוגש על רקע מאבק השליטה על 'בתי ורשה'.

המתלונן, נשוי ואב ל-2 ילדים קטינים, מתגורר באחת מדירות המאבק. החל מסוף שנת 2010 ועד לאמצע 2011, התקיימו עצרות מחאה נגד המתלונן, על-ידי הסיקריקים, במטרה להניעו לעזוב את ביתו.

באחת מן הפעמים הגיעה קבוצה של כ-70 עד 100 אנשים ובראשה שלום ברוך רוסט סמוך לביתו של המתלונן והתקהלה במקום.

רוסט נשא נאום העוסק בסכסוך. עם סיום הנאום, החלו המתפרעים, ליידות אבנים לעבר דלת ביתו של המתלונן במשך כשעתיים ושפכו תכולת פחי אשפה.

בהמשך, הצטרף הנאשם להתפרעות ההמונית.

ריסס את החלון

אדם שזהותו אינה ידועה למאשימה שבר את שני החלונות שמעל דלת הכניסה לביתו של המתלונן, זאת באמצעות שימוש במוטות ברזל. כל זאת בעוד הנאשם עומד לידו וצופה בו. בשלב זה הנאשם הכניס לתוך כיס המעיל של אותו אדם מיכל בצבע שחור.

בהמשך, הנאשם הביא כיסא ושם אותו סמוך לחלונות הבית שנשברו. על הכיסא עלה אדם נוסף, שזהותו אינה ידועה למאשימה, וריסס חומר מתוך מיכל דרך החלונות השבורים לתוך ביתו של המתלונן.

בעקבות הריסוס, המתלונן וח' חשו בהלה רבה, ולקחו את ילדיהם הקטינים לעבר קצהו השני של הבית והושיבו אותם על אדן החלון על מנת שישאפו אוויר. הנאשם וילד נוסף שזהותו אינה ידועה, הגיעו לקצה השני של הבית.

הילד טיפס על כתפיו של הנאשם, וריסס חומר לתוך ביתו של המתלונן, דרך החלון, כאשר בצידו השני יושבים ילדיו הקטינים של המתלונן. החומר שרוסס פגע בפניהם של הילדים הקטינים. כתוצאה מריסוס החומר ח' והילדים הקטינים השתעלו והקיאו מספר פעמים.

כוחות של מד"א וכוחות יס"מ נאלצו להגיע ולחלץ את ח' והילדים הקטינים.

המתקהלים המשיכו להתפרע, ויידו אבנים גדולות בגודל של סלעים לתוך ביתו של המתלונן. הם אף ניסו לפגוע במתלונן באמצעות מוט ברזל שהכניסו דרך דלת הבית שנפרצה על ידם.

כוח של מג"ב שהגיע בהמשך, חילץ את המתלונן מביתו.

סירב למסור תעודת זהות

כתוצאה ממעשי המתפרעים, נהרס ביתו של המתלונן עד היסוד. המתלונן והילדים הקטנים לא שבו לביתם מאז האירוע שתואר לעיל.

במעשיו, תקף חזן שלא כדין את המתלונן, את ח' ואת הילדים הקטינים, כשהיו נוכחים שניים או יותר שחברו יחד לביצוע המעשה, בידי אחד או אחדים מהם. כמו כן, השתתף הנאשם בהתקהלות אסורה, שהתחילו לבצע בה את מטרתה בהפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור.

ביום שלישי שעבר ולאחר ניסיונות מרובים שלא צלחו לעצור את הנאשם, הגיעו שני בלשי משטרה, לרחוב יחזקאל 2 שבירושלים, על מנת לעצור חזן. הוא סירב למסור תעודת זהות וכן את פרטיו המלאים, משכך הודיעו לו הבלשים שהוא מעוכב. הנאשם ניסה להכות באמצעות מכת אגרוף את אחד מהבלשים, אך הלה הצליח לחמוק. הנאשם החל לרוץ לעבר הכביש במטרה להימלט. הבלשים אחזו את חזן והודיעו לו שהוא עצור.

חזן התנגד, הניף את ידיו לכל עבר, והיכה באמצעותן את הבלשים, וכן בעט באחד מהם. כתוצאה מהאמור לעיל, התנפחה אחת מאצבעותיו של השוטר וכן נגרמו לו שריטות מעל בית החזה.

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג את חזן, אמר בתגובה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "טרם עיינו בכתב האישום. כנשסיים את העיון בו נגיש את מסקנותינו לבית המשפט".

יעקב משה קוסמן שוחרר- אורי סופר נחקר

בתוך כך: יעקב משה קוסמן שנעצר בתחילת השבוע שוחרר היום בתנאים מגבילים ממעצר.

קוסמן היה מעורב אף הוא במאבק השליטה על בתי ורשא ובמאבקים שונים שידעה שכונת מאה שערים בירושלים בשנה האחרונה. הוא נעצר ביום שלישי כשהגיע למגרש הרוסים לאחר שהוזמן לתשאול שם
הודיעו לו החוקרים כי הוא עצור.

משטרת ירושלים בתגובה: "חשוד משה קוסמן שוחרר באמצעות בית המשפט בהרחקה של 3 חודשים מירושלים, הפקדה של 1000 שח וערבות על סך 1000 ש"ח"

בינתיים, במהלך הדיון בבית המשפט בעניינו של הסיקריק יוסף מאיר חזן, הגיע חמיו, אורי סופר, לדיון ושם הוזמן למשטרה. כשהגיע לתחנת המשטרה במגרש הרוסים, הודיע לו החוקר כי הוא בחקירה תחת אזהרה. אחר כך הועבר לחוקר נוסף ונותר בתחנת המשטרה עד לסוף היום, אז שוחרר.

סופר ניהל בשבועות האחרונים את המאבק נגד כת 'השאלים'. המאבקים אותם ניהל סופר היו על רקע אינטרסים אישיים בהם היו מעורבים בני משפחתו.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "המעצרים בוצעו בחשד לגרימת נזק והפרת הסדר.

"המשטרה מתכוונת בסיום חקירתם להגיש נגדם כתב אישום. המשטרה איננה נוהגת לפרט באילו תנאים משוחררים עצורים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}