כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ציפי לבני ברגע של התרגשות: "הרבה אנשים מאד דאגו לך"

ה'וועד העולמי' הפגיש את יו"ר 'קדימה' עם ילדה שעברה השתלה בסיוע הוועד • לבני התרגשה והתעניינה: "זה היה מפחיד?" • ומה הגיבה כשביקשו שתסייע בגיוס תרומות? • תיעוד

ציפי לבני והילדה החולה. צילום: 'בחדרי חרדים'
ציפי לבני והילדה החולה. צילום: 'בחדרי חרדים'



,

יש ואקום שצריך למלא

זמן קצר לאחר ששבה מביקורה ברבת עמון שבירדן, שם נפגשה עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, עשתה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני מאמץ והגיעה לכבד בנוכחותה אירוע שנערך במשרדי הוועד העולמי למען שוועת עניי ארץ ישראל, ארגון שנשיאו הוא הגר"ע יוסף.

באירוע נכחו גם הרבנים הראשיים לישראל, הגר"ש עמאר והגר"י מצגר.

יחסיה של לבני עם מפלגת ש"ס ידעו עליות ומורדות. ה'מורד' העיקרי נוצר לאחר כשלון הניסיונות להרכיב ממשלה משותפת. אולם זמן קצר לאחר מכן חל שיפור ביחסים, שיפור שהלך והעמיק ככל שגדלה אכזבת המפלגות החרדיות בכלל וש"ס בפרט ממדיניות ממשלת נתניהו בנושאים שונים וביניהם בנושא הדיור. (השיפור בנושא חל בעקבות גל המחאה בראשות דפני ליף, לא 'בזכות' אהבת נתניהו את ש"ס). שיאו של השיפור ביחסים חל בפגישת לבני עם יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אלי ישי. בהמשך השתתפה לבני בשמחות המשפחתיות של השר ישי וכן בשמחת נכדתו של הגר"ע יוסף שנערכה רק לאחרונה.

לבני ביקשה לפגוש את האנשים "שקיבלו את הטוב הזה שאתם מעניקים", ואמרה כי היא מאמינה שדרך סיפורו של היחיד קל להבין את הבעיות שהן יותר רחבות מבעיה של בן אדם אחד. בדרך כלל, כך אמרה, הסיפורים שמגיעים לתקשורת, יוצרים הזדהות.

מכאן עברה לבני לנושאים פוליטיים שיש בהם משום ביקורת על מדיניותה של הממשלה. "הייתי רוצה לחיות במדינה שבה כל נושא הבריאות הציבורית תאפשר לכל אדם לחיות בכבוד ולהיות מטופל. אתם לוקחים את המקרים הקשים ביותר, אבל בעונה הזו יש בעיות של צפיפות במחלקות ואני מאמינה שזהו תפקידה של המדינה. כשיש חלל, ואקום, אני אסירת תודה למי שתורם ועוזר", אמרה.

"בפעילות הזו אין הבדלים בהשקפות עולם, כל אדם שיש לו 'נפש יהודי' ומחשבה על הפרט חש צורך לעזור, ישר כוח".,

כל המציל נפש אחת...

עם תום דבריה הציגו בפני לבני ילדה שעברה השתלה בתרומת ובתמיכת הארגון. לבני גילתה יחס חמים ואמפטי כלפי הילדה, התעניינה מה עברה, האם 'כאב לך אחרי', איך התגברה על הכאבים ואף עודדה אותה ושיבחה אותה.

לשאלתה של לבני סיפרה הילדה כי עברה את הניתוח באמריקה. "את יודעת כמה האנשים היושבים כאן עזרו כדי שתעברי את הניתוח?" – שאלה אותה לבני, הילדה השיבה בשלילה...

"אז תדעי לך שכשהיית חולה היו הרבה אנשים שמאד דאגו לך ומאד רצו שתהיי בריאה. לפעמים יש דברים שהמשפחה לא יכולה לעשות עם כל הדאגה שלהם וצריך לקבל עזרה מבחוץ. והאנשים הטובים שכאן רצו מאד שתהיי בריאה, דאגו שתסעי לאמריקה, אז אני באתי להגיד להם תודה בשמך.

"אומרים שכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם מלא", אמרה לבני, והוסיפה כי עכשיו ראתה את הנפשות..."אני מתארת לעצמי שאתם עושים את זה בשביל הסיפוק שמרגיש מי שנותן לאחר. היה חשוב לי לבקר ולומר ישר כוח".

אולם כשביקשו אנשי הוועד מלבני לשאת קריאה מול המיקרופונים לגיוס תרומות, השיבה בחיוך אך בשלילה. "אני לא עוסקת בגיוס תרומות", אמרה. רק חסרה לה חקירה של מבקר המדינה...

"שתזכי להיות ראש ממשלה ולתת בעצמך", בירך אותה הרב אברהם יוסף, רבה של חולון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מן הסתם לא היה אוהב לשמוע את האיחול הזה...,



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}