כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עלייה קלה בשיעור האבטלה ברבעון השלישי

עוד סימן להאטה: ברבעון השלישי של השנה הגיע מספר הבלתי מועסקים במשק ל-179 אלף

  • ה' כסלו התשע"ב
עלייה קלה בשיעור האבטלה ברבעון השלישי
הכי כדאי. לכו לעבוד בחברת החשמל

האבטלה במשק החמירה מעט ברבעון השלישי של 2011. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), שיעור הבלתי מועסקים בקרב בני 15 ומעלה היה ברבע השלישי 5.6% מכוח העבודה האזרחי, לעומת 5.5% ברבעון השני של 2011. שיעור הבלתי מועסקים ברבעון הראשון של השנה היה 6%.

מהנתונים עולה שברבעון השלישי של השנה הגיע מספר הבלתי מועסקים במשק ל-179 אלף. "בלתי מועסקים", על פי הגדרות הלמ"ס, הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע שבו נערך סקר כוח האדם, וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות שקדמו לו, על ידי התייצבות בלשכות העבודה, פנייה אישית בעל פה או בכתב למעסיק פוטנציאלי או מענה למודעת דרושים בעיתונות המודפסת או באינטרנט.

העלייה בשיעור הבלתי מועסקים ברבעון השלישי של 2011 נובעת בעיקר מהחמרת מצב התעסוקה בקרב נשים. בעוד ששיעור הבלתי מועסקים בקרב הגברים היה ברבעון השלישי 5.4% בלבד לעומת 5.5% ברבעון השני, הרי שבקרב הנשים עלה שיעור הבלתי מועסקות ל-5.7%, לעומת 5.6% ברבעון הקודם.

מספר המשתתפים בכוח העבודה האזרחי במשק הגיע ברבעון השלישי ל-3.22 מיליון איש, מהם 3.05 מיליון מועסקים ו-179 אלף בלתי מועסקים. בקרב המועסקים, 1.617 מיליון היו גברים (לעומת 1.603 מיליון ברבעון השני) ו-1.419 מיליון היו נשים (ירידה קלה לעומת הרבעון השני, אז הגיע מספרן ל-1.423 מיליון).

מספר העובדים המועסקים במשרה מלאה, 35 שעות ויותר, בשבוע בו נערך הסקר, עלה ב-1% לעומת הרבעון הקודם - תוספת של 20 אלף מועסקים. ואילו מספרם של העובדים המועסקים חלקית ירד ב-2.3% לעומת הרבעון הקודם - ירידה של 19 אלף מועסקים. עוד עולה מהנתונים שהעליות הגדולות ביותר במספר המועסקים היו בקרב בעלי המקצועות החופשיים והטכניים ובקרב סוכנים, עובדי מכירות ועובדי שירותים.

השפל באבטלה המאפיין את שני הרבעונים האחרונים, עשוי לשנות מגמה, לנוכח ההאטה המסתמנת במשק, המתבטאת בין היתר בירידה בייצוא. עם זאת, האבטלה נוטה להגיב באיחור לשינויים ברמת הפעילות במשק, ולפיכך המשך ההאטה או העמקתה, תבוא לידי ביטוי בהחמרת האבטלה בחודשים הבאים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}