כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"הערבים חייכו, התושבים בכו" • הרס באיתמר

יממה לאחר שהובא לדין מבצע הטבח באיתמר, הרסו כוחות הבטחון מאחז שנבנה במקום לזכרם • משרד הבטחון גייס לצורך ההרס פועלים ערבים שהשחיתו ציוד והפגינו שמחה

תמונות ההרס. באדיבות וועד מתיישבי שומרון
תמונות ההרס. באדיבות וועד מתיישבי שומרון

יממה לאחר פסק הדין של רוצח משפחת פוגל, 'נזכרו' כוחות הבטחון להרוס את גבעת אריה באיתמר - מאחז שהוקם לזכר חמשת הנרצחים, במקום ממנו חדרו הרוצחים לישוב.

לפנות בוקר הגיעו למקום כוחות משטרה גדולים ממרחב שומרון, מלווים באנשי המנהל האזרחי, הרסו שישה מבנים מתוכם שלושה בתי קבע ובית כנסת קבע.

בגבעה מתגוררות שתי משפחות ו-5 רווקים.

כך גם נהרסה מערכת האבטחה המיוחדת שנרכשה על ידי המועצה האזורית שומרון לאחר הרצח, במימון תרומות וכספי הארנונה של התושבים וללא כל סיוע ממשרד הביטחון.

כתוצאה מכך, היישוב מנותק ממערכת האבטחה האלקטרונית. בנוסף, הושחתה גינת הנוי הגדולה שהייתה במקום.

בוועד מתיישבי השומרון מדגישים כי המנהל האזרחי השתמש בפועלים ערבים להרס ולפינוי. אלה שברו את ארון הקודש בבית הכנסת והשחיתו תשמישי קדושה. "הפועלים קיללו והביעו שמחה בעת הוצאת החפצים האישיים", העיר אחד התושבים.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הגיע למקום עם התחלת עבודת ההריסה. הוא חיבק את המשפחות שבתיהם נהרסו, חבריהם של משפחת פוגל, והודיע כי הוא בטוח שהגבעה תבנה מחדש.

"אין גבול לאטימות ולרשעות, יממה לאחר גזר הדין של מבצעי הטווח הנורא באיתמר, לבוא ולהרוס בברוטליות את השכונה שנבנתה לזכרו. לא דב חנין הוא ראש הממשלה אלא נתניהו שנבחר בקולות המחנה הלאומי, רוב העם, על הבטחה מפורשת של תנופת בניה.

"לא נקבל, נוכלות פוליטית כזו. כרגע היישוב ללא מערכת אבטחה מינימאלית עקב הריסת מערכת ההפעלה של המצלמה ואני מטיל את האחריות הישירה למצב הביטחון בשעות אלו על ראש הממשלה". מסיקה סיים בהצהרה לפיה "הגבעה תבנה מחדש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}