כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ש"ס דואגת לאסירים: להגדיל שטח המחיה

ח"כ אמנון כהן מש"ס מגיש הצעת חוק להרחיב את מרחב המחייה של האסירים בישראל • מרחב המחייה בישראל עומד על כ-3 מ"ר, בעוד שבאירופה המרחב הינו כ-8 מ"ר

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

ביום א' הקרוב תדון ועדת השרים לענייני חקיקה, בהצעת חוק של ח"כ אמנון כהן, שעניינה שיפור תנאי המחיה של האסירים בישראל והגדלת מרחב המחיה שלהם.

הצעת החוק נולדה בעקבות סיורי הוועדה בבתי הכלא, שהאחרון שבהם התקיים באגף התורני בכלא מעשיהו, וכן בעקבות דיוני הועדה בדו"ח הסנגוריה הציבורית ובתקן הכליאה.

הוועדה גילתה כי מרחב המחיה של האסירים בישראל עדיין הינו זעיר (כ- 3 מ"ר) בהשוואה לתנאים הנהוגים באירופה (כ- 8 מ"ר).

בהצעת החוק החדשה מוצע לקבוע כי מרחב המחיה הממוצע לאסיר יעמוד על 6.5 מטרים רבועים לפחות.

בנוסף, תקן הכליאה שנקבע עד כה על ידי הועדה, התבסס על מספר מקומות הכליאה ולא על מרחב המחיה. התקן האחרון שנקבע, הינו 17,700 אסירים. במידה וישנם יותר אסירים, מחויב השב"ס לשחרר אסירים עד שמספר האסירים עומד על תקן הכליאה.

כעת מוצע לשנות את מפתח תקן הכליאה ולהעמידו על מרחב מחיה לאסיר (שיהיה, כאמור, 6.5 מ"ר לאסיר). מרחב מחיה זה יהווה גם את הבסיס לשחרור המנהלי. הסמכות להורות על שחרור מנהלי לא תהיה עוד תלויה במספר המקומות בבתי הסוהר, כי אם בצפיפותם. מעתה והלאה, ניתן יהיה לשחרר אסירים בשחרור מינהלי, אם הצפיפות בבתי הסוהר תעלה על מרחב המחיה המזערי המוצע בהצעת החוק – 6.5 מטרים רבועים בממוצע לאסיר.

ח"כ אמנון כהן אמר כי סיורי הועדה ודיוני הוועדה מלמדים כי לעיתים רבות נשללת מהאסיר בישראל הזכות הבסיסית לאנושיות, והצעד הראשון לתיקון תנאי המחיה של האסיר הוא הכפלת מרחב המחיה שלו. עוד אמר כי יהיה מעניין לראות בתום הדיון בועדת השרים ביום א', האם ישנו שר המסוגל להתנגד להצעת חוק הנוגעת לאנושיות הבסיסית ביותר ולזכויות האדם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}