כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שועלים הילכו בו • "הבנות רוקדות היום בראש מורם"

ירושלים מתחלנת • ראש עיריית ירושלים בכנס נגד הדרת הנשים: "רוב המגזר החרדי נגד. המתנגדים - מיעוט שבמיעוט" • "הלהקה רוקדת באירועים רבים של העירייה"

ניר ברקת. מחלן את העיר
ניר ברקת. מחלן את העיר

"באירועי העירייה הרשמיים רוקדות בנות מחולה שהולבשו בעבר בשקים בראש מורם ובגו זקוף", כך אמר אתמול (ג') ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בכנס בו השתתף נגד אלימות נשים כשהוא מרמז על תקופת כהונתו של ראש העיר לשעבר, אורי לופוליאנסקי.

כזכור, לפני כ-3 שנים בזמן כהונתו של אורי לופוליאנסקי החליטו גורמים חרדיים בעירייה כי להקת הילדות שהוזמנה לאירוע ההשקה של גשר המיתרים תולבש בשכמיות מיוחדות בשל חוסר הצניעות בה התאפיינה הלהקה. אתמול אמר ברקת כי "אין דמיון בין המרחב הציבורי היום ללפני שלוש שנים".

בכנס השתתפו נשים יהודיות וערביות תחת הכותרת "אלימות נגד נשים- זה נוגע בכולנו". נשים הערביות יצאו משער שכם ויהודיות מכיכר צרפת אל עבר שער יפו אל רחבת הסינמטק שם התקיימה העצרת עצמה.

"לא דומה העיר ירושלים במרחב הציבורי שלה, למה שהייתה לפני שלוש שנים. אני זוכר את בנות מחולה שכיסו אותם בשקים לפני הבחירות הקודמות. בקדנציה זו הן רוקדות על חומות העיר העתיקה בשער יפו ובאולם מועצת העיר, באירועים רבים ורשמיים של עיריית ירושלים שהכנסנו אותם בדלת הקדמית, בראש מורם וגו זקוף.

"שירת הנשים חזרה גם לאולם מועצת העיר ולמסיבות הרחוב, כפי שאני מאמין שירושלים צריכה להיות פתוחה במרחב הציבורי. כך אני מאמין שצריך לפעול בנחישות, ולקדם כך את ירושלים. אני חייב להגיד שכשהמגזר החרדי נמצא באירועים כאלה מכבדים את המעמד ולעיתים יוצאים ומבינים שהדבר הנכון לעשות הוא לחיות בפלורליזם בעיר ירושלים".

ברקת גם התייחס לנושא שעלה לכותרות בשבועות האחרונים - הדרת הנשים מהמרחב הציבורי: "אני שם, כל הנהלת העיר מסכימה עם כך, אין עלינו לחצים. יש קבוצות מיעוט קטן שבקטנים בתוך המגזר החרדי שחושב אחרת. רוב המגזר החרדי לא נותן לזה יד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}