אל על פגעה בכנפיים; הרווח של בעלי המניות קטן ב-54%
נתח השוק של אל על ושיעור התפוסה במטוסים ירדו ברבעון הנוכחי • מחיר הדלק הסילוני עלה בשיעור של 47% והשפיע על תוצאות החברה
- ד' כסלו התשע"ב
חברת אל על
גידול של 6.6% בנוסעים בנתב"ג ל-4.1 מיליון נוסעים ברבעון השלישי לא סייע לרווח של חברת כנפיים בעלת השליטה באל על (40%) בבעלות בורוביץ ישראל וזבלדוביץ טרסט.
הרווח המיוחס לבעלי המניות בחברה קטן ב-54% ל-8.2 מיליון דולר לעומת רווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. הירידה ברווחיות התבצעה כתוצאה מפעילות חברת אל על.
נתח השוק של אל על בטיסות סדירות בין לאומיות ובטיסות שכר בנתב"ג הסתכם לכ-31.5% ביחס לכ-34% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התפוסה במטוסים ירד מ-83.8% ברבעון המקביל ל-82.4% ברבעון הנוכחי .
כנפיים עוסקת דרך החברות הבנות בהובלה אווירית במטוסי נוסעים, תובולה במטוסי מטען והחכרת מטוסים. החברה הציגה גידול של 6.8% בהכנסות שהסתכמו ב-630 מיליון דולר.
בשעה שהכנסות אל על גדלו ב-6.5% ובכ-36.5 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, העלייה החדה במחירי הדלק הסילוני בשיעור של 47% הגדילה את ההוצאות בכ-65 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, הוצאה אשר עלתה לחברה ב-34.1% מהמחזור שלה ביחס ל-28.3% ברבעון המקביל אשתקד.
הייסוף בשער השקל הממוצע ביחס לדולר בתקופת הדיווח גרמו לגידול נוסף בהוצאות התפעול של אל על. הכנסות החברה מחברת גלובל ליסינג המוחזקת ב-100% על ידי כנפים הסתכמו ב-15.6 מיליון דולר, ללא שינוי ניכר מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי מגלובל ליסינג הסתכם בקיטון של 56% ועמד על 1.3 מיליון דולר.
הרווח הגולמי של הקבוצה הסתכם הרבעון ב-120 מיליון דולר המהווים 19.1% מהמחזור לעומת סך של 147 מיליון דולר ברבעון המקביל, אשר היוו 25% מהמחזור ברבעון המקביל.
סך המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון הנוכחי ירדו ב-74% והסתכמו ב-15.2 מיליון דולר מתוכם 13.4 מיליון דולר נובעים מפעילות החכרת המטוסים המבוצעת באמצעות החברה הבת, גלובל כנפיים. זאת בהשוואה לסך מזומנים של 60 מיליון דולר ברבעון המקביל מתוכם 12.5 מיליון דולר נבעו מפעילות גלובל כנפיים.
ההון העצמי של החברה הסתכם ב-187 מיליון שקל, קיטון של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהון העצמי נגרם מההפסד לתקופה ומקיטון בקרן ההון בגין גידול תזרימי המזומנים שנבע מירידה בשווי ההוגן של העסקות.
בסעיף ההון החוזר רשמה כנפיים גידול של 30% בגירעון בהון החוזר שהסתכם ב-368 מיליון שקל, זאת בשל ירידה ביתרת הפיקדונות לזמן קצר והירידה בשווי ההגון של הנגזרים הפיננסים.
בנוסף, היום הודיעה חברת כנפיים כי AMR, החברה האם של אמריקן איירליינס ואחת מחוכרות המטוסים של גלובל כנפיים, הגישה בקשה להגנה מפני נושים. לפי פרק 11 (Chapter 11) בחוק האמריקאי, במטרה לבצע ארגון מחדש וניהול משא ומתן לא יקוימו במלואם תנאי הסכם החכירה.
אמריקן איירליינס חוכרת מגלובל ליסינג מטוס אחד מדגם בואינג 767-300 וכן 5 מטוסים מדגם MD-82. המטוסים הוחכרו על ידי גלובל ליסינג ב-2002 ותקופות החכרתם מסתיימות על פי ההסכמים בשנים 2014 ו-2015.
הכנסות הקבוצה מאמריקן איירליינס בשנת 2010 ובתשעת החודשים של 2011 עמדו על כ-0.5% מסך הכנסות הקבוצה וכ-18% מהכנסות בתחום המטוסים המוחכרים. 18% מסך הכנסות הקבוצה ממגזר המטוסים המוחכרים צפויות להגיע מאמריקן איירליינס על פי הסכמים קיימים.
הרווח המיוחס לבעלי המניות בחברה קטן ב-54% ל-8.2 מיליון דולר לעומת רווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. הירידה ברווחיות התבצעה כתוצאה מפעילות חברת אל על.
נתח השוק של אל על בטיסות סדירות בין לאומיות ובטיסות שכר בנתב"ג הסתכם לכ-31.5% ביחס לכ-34% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התפוסה במטוסים ירד מ-83.8% ברבעון המקביל ל-82.4% ברבעון הנוכחי .
כנפיים עוסקת דרך החברות הבנות בהובלה אווירית במטוסי נוסעים, תובולה במטוסי מטען והחכרת מטוסים. החברה הציגה גידול של 6.8% בהכנסות שהסתכמו ב-630 מיליון דולר.
בשעה שהכנסות אל על גדלו ב-6.5% ובכ-36.5 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, העלייה החדה במחירי הדלק הסילוני בשיעור של 47% הגדילה את ההוצאות בכ-65 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, הוצאה אשר עלתה לחברה ב-34.1% מהמחזור שלה ביחס ל-28.3% ברבעון המקביל אשתקד.
הייסוף בשער השקל הממוצע ביחס לדולר בתקופת הדיווח גרמו לגידול נוסף בהוצאות התפעול של אל על. הכנסות החברה מחברת גלובל ליסינג המוחזקת ב-100% על ידי כנפים הסתכמו ב-15.6 מיליון דולר, ללא שינוי ניכר מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי מגלובל ליסינג הסתכם בקיטון של 56% ועמד על 1.3 מיליון דולר.
הרווח הגולמי של הקבוצה הסתכם הרבעון ב-120 מיליון דולר המהווים 19.1% מהמחזור לעומת סך של 147 מיליון דולר ברבעון המקביל, אשר היוו 25% מהמחזור ברבעון המקביל.
סך המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון הנוכחי ירדו ב-74% והסתכמו ב-15.2 מיליון דולר מתוכם 13.4 מיליון דולר נובעים מפעילות החכרת המטוסים המבוצעת באמצעות החברה הבת, גלובל כנפיים. זאת בהשוואה לסך מזומנים של 60 מיליון דולר ברבעון המקביל מתוכם 12.5 מיליון דולר נבעו מפעילות גלובל כנפיים.
ההון העצמי של החברה הסתכם ב-187 מיליון שקל, קיטון של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהון העצמי נגרם מההפסד לתקופה ומקיטון בקרן ההון בגין גידול תזרימי המזומנים שנבע מירידה בשווי ההוגן של העסקות.
בסעיף ההון החוזר רשמה כנפיים גידול של 30% בגירעון בהון החוזר שהסתכם ב-368 מיליון שקל, זאת בשל ירידה ביתרת הפיקדונות לזמן קצר והירידה בשווי ההגון של הנגזרים הפיננסים.
בנוסף, היום הודיעה חברת כנפיים כי AMR, החברה האם של אמריקן איירליינס ואחת מחוכרות המטוסים של גלובל כנפיים, הגישה בקשה להגנה מפני נושים. לפי פרק 11 (Chapter 11) בחוק האמריקאי, במטרה לבצע ארגון מחדש וניהול משא ומתן לא יקוימו במלואם תנאי הסכם החכירה.
אמריקן איירליינס חוכרת מגלובל ליסינג מטוס אחד מדגם בואינג 767-300 וכן 5 מטוסים מדגם MD-82. המטוסים הוחכרו על ידי גלובל ליסינג ב-2002 ותקופות החכרתם מסתיימות על פי ההסכמים בשנים 2014 ו-2015.
הכנסות הקבוצה מאמריקן איירליינס בשנת 2010 ובתשעת החודשים של 2011 עמדו על כ-0.5% מסך הכנסות הקבוצה וכ-18% מהכנסות בתחום המטוסים המוחכרים. 18% מסך הכנסות הקבוצה ממגזר המטוסים המוחכרים צפויות להגיע מאמריקן איירליינס על פי הסכמים קיימים.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות