כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אלרוב: הריכוזיות והמונופולים הם הסיבה לדו"ח העוני; איפה הרגולטור?

יוזם מחאת הקוטג' הביע בכנס שדרות חשש ש"המחאה עלולה להיות אלימה ומסוכנת" • הבוקר יתייצבו הטייקונים לשימוע בוועדת הריכוזיות, אך הדיונים יתקיימו בדלתיים סגורות

  • ד' כסלו התשע"ב
צילום: דה מרקר
צילום: דה מרקר

"הריכוזיות והמונופולים היא הסיבה לדו"ח העוני שפורסם אמש. אם לא יקרה שינוי, המחאה עלולה להיות אלימה ומסוכנת יותר והמדינה צריכה להיות ערנית לכך. אנו צריכים לשאול את עצמנו לאן נעלם הרגולטור". כך אמר הבוקר איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג', במושב "צרכנות וחברה" לדו"ח העוני שפורסם אתמול בכנס ישראל שדרות לחברה.

אלרוב הפנה את שאלתו לרונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר: "מתי הרגולטור ירים את הכפפה ויוביל את המחאה החברתית בתחום הצרכנות? ברגע שהמונופולים מנצלים את כוחם על מנת למקסם רווחים על גב הצרכן הקטן, מי אם לא הממונה על ההגבלים העסקיים צריך לעשות זאת?".

היום פותחת ועדת הריכוזיות את שלב השימועים, שבמהלכו יעלו טייקונים וארגונים חברתיים את השגותיהם על המלצותיה. היום צפויים להופיע בפני הוועדה נציגי הארגונים החברתיים וביום ראשון - נציגי הטייקונים, בהם נציגי אי.די.בי, קבוצת דלק וקבוצת בינו צדיק.

כפי שנחשף ב-TheMarker, חברים בוועדה קיימו בשבועות האחרונים פגישות עם נציגי הטייקונים, למרות ההחלטה שלא להיפגש עם בעלי העניין לפני שלב השימועים. את קבוצת אי.די.בי ייצגו רם כספי ודוד חודק, את קבוצת דלק ייצגו פיני רובין ואת קבוצת בינו צדיק - צבי אגמון, אפי אברמסון ויוסי שפיגל.

הוועדה דחתה את פנייתה של חברת ועדת הכספים זהבה גלאון (מרצ) לקיים את השימועים בדלתיים פתוחות. גלאון תבעה לפרסם את שלב השימועים בזמן אמת ולא להסתתר מאחורי תירוצי סודיות, שלדבריה אינם אלא מכבסת מלים השומרת על האינטרסים של הטייקונים. "החשיפות האחרונות על פגישות חברי הוועדה עם נציגי הטייקונים עוד לפני שלב השימועים מעידות כי רק פיקוח של התקשורת ושל הציבור ימנעו ניגוד אינטרסים וכניעה לגורמים החזקים במשק", אמרה גלאון.

בכנסת מעריכים כי המלצות הוועדה יוגשו לממשלה רק בינואר 2012, ולפיכך לא ברור אם תהליך החקיקה יושלם עד סיום מושב החורף, בסוף מארס 2012.

בתוך כך נודע כי לשכת רואי החשבון מסתייגת מחלק מהמלצות ועדת הריכוזיות, ובהן קביעת הליך אישור מיוחד לתגמול בכירים בחברות פירמידה והתניית מתן התגמול באישור רוב מיוחד מקרב בעלי מניות המיעוט באסיפה הכללית. במסמך שהעביר נשיא הלשכה רו"ח דורון קופמן לוועדת הריכוזיות נכתב: "עוד לפני שמפעילים את הכלי החריף של העברת סמכויות לאסיפה הכללית, יש להשתמש בכלי ממשל תאגידי מתונים יותר, בהם התניית החלטות באישורים נוספים של הגופים המופקדים על ניהול החברה". הלשכה ממליצה גם על הגדלת מספר הדירקטורים החיצוניים בדירקטוריונים וחיזוק עצמאותם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}